|

رشد چشمگیر بیت کوین

ایلان ماسک چگونه بیت کوین را 100 میلیون گران کرد؟

در پی اضافه شدن هشتگ بیت کوین به بخش بیوگرافی حساب کاربری ایلان ماسک در توییتر، ارزش این رمزارز با رشد 20 درصدی مواجه شد و به بیشترین حد…

لینک کوتاه کپی شد

بعد از اینکه «ایلان ماسک» مدیر عامل تسلا هشتگ بیت‌کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد، در عرض یک ساعت ارزش بیت‌کوین با جهش 5000 دلاری به 37299 دلار رسید.

960x0

در حدود ساعت 3:30 بامداد به وقت محلی، ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد. همین هشتگ به ظاهر ساده باعث جهش 20 درصدی قیمت بیت کوین شد. این تغییر و جهش ناگهانی باعث نوسانات زیادی در بازار می‌شود و قیمت سهام برخی شرکت‌ها را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

طی 24 ساعت گذشته ارزش ارز دیجیتال دوج کوین نیز با رشد ناگهانی 800 درصد روبرو بوده است. اوایل سال جاری میلادی قیمت بیت کوین به بالاترین رقم خود در طول تاریخ یعنی 41940 دلار رسید و و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به بیش از ۱ تریلیون دلار رساند. بعد از گذشت حدود یک هفته افت کرد و به مرز 30 هزار دلار رسید.

elon-musk-twitter-profile-1

بیت کوین در یک سال اخیر چقدر رشد کرد؟

ارزش بیت کوین در طول سال 2020 بیش از چهار برابر شد. این نخستین بار نیست که عملکرد ایلان ماسک بر افزایش قیمت‌های بازار تاثیر می‌گذارد.

با اضافه شدن هشتگ بیت کوین به قسمت نمایه توییتر ایلان ماسک، گمانه زنی‌های مختلفی در مورد این موضوع مطرح شده است. براساس برخی گمانه زنی‌ها ممکن است مدیرعامل تسلا بخواهد روی خرید بیت کوین سرمایه گذاری کند یا ارز رمزنگاری شده را به ترازنامه شرکت توسعه دهنده خودروهای الکتریکی اضافه کند.

ایلان ماسک و تسلا به سراغ بیت کوین می روند؟

در ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی، ایلان ماسک در توییتر سؤال‌هایی را با محوریت احتمال انجام دادن معاملات بزرگ تسلا برپایه‌ی بیت کوین مطرح کرد. کریستین بندیکسن، از اعضای شرکت CoinShares در حوزه‌ی مدیریت دارایی‌های دیجیتالی، امروز در گفت‌و‌گو با روئیترز اعلام کرد انتقال معاملات بزرگ تسلا به بیت کوین، اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود. 

ماه گذشته نیز توییت‌های ایلان ماسک با «مایکل سایلور» مدیرعامل شرکت نرم افزاری «MicroStrategy» در مورد وسوسه خرید بیت کوین خبرساز شد. شرکت نرم افزاری MicroStrategy  قرار است هفته آینده رویدادی با عنوان «بیت کوین برای شرکت‌ها» برگزار کند.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در اوایل ماه جاری میلادی ثروتمندترین مرد جهان شد و توانست از جف بزوس مدیر عامل آمازون پیشی بگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها