|

پیش بینی بازار

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99

بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99 در دومین روز معاملاتی این هفته چه می شود؟

لینک کوتاه کپی شد

بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99 در دومین روز معاملاتی این هفته چه می شود؟ در این مقاله به تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن ماه 99 می پردازیم. قبل از تحلیل و پیش بینی بورس فردا یکشنبه 12 بهمن ماه 99 لازم است مقدمه ای ارائه کنیم. می دانید که بازار بورس یکی از بازار های مالی و راه های سرمایه گذاری پر سود و البته پر نوسان و ریسک در جهان می باشد. سرمایه گذاری در این بازار در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. اگرچه امروز با توجه به سقوط ها و افت بی سابقه بازار بورس کسی دل خوشی از بورس ندارد. اما به هر ترتیب در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر کد بورسی داشته و در بازار بورس فعالیت می کنند. از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار بورس به دلیل نوسانات ریسک های زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران توجه زیادی به پیش بینی ها و تحلیل های متخصصان دارند. 

پیشنهاد می شود: بورس چیست؟ آموزش مفاهیم بورس به زبان ساده

برخی از فعالان اقتصادی و کارشناسان بورسی نیز برای اطلاع رسانی به مردم تحلیل هایی ارائه می دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا طبق نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی بازار سرمایه به بررسی، تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن ماه 99 بپردازیم. در ادامه با ما در شایانیوز برای تحلیل و پیش بینی بورس فردا 12 بهمن 99 همراه باشید.

بورس امروز چه شد؟

پیش از آن که به تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99 بپردازیم، لازم است نگاهی به بازار بورس امروز داشته باشیم. در آخرین لحظات ساعات معاملاتی بورس امروز شنبه 11 بهمن 99 ، شاخص کل بازار با رشد 37899.98 واحدی همراه بوده است. همچنین تا کنون شاخص کل هم وزن بازار امروز تا به این لحظه  7013.09 واحد رشد کرده است.

کلیت بازار بورس امروز وضعیتی مثبت و سبز بود و شاخص کل بورس امروز توانست بعد از ریزش شدید در روز چهارشنبه به عدد 1,245,597.97 واحد برسد. در این میان نماد های فملی ، فارس ، شستا ، فولاد ، تاپیکو ، شپنا و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار بورس داشته اند. در ادامه نگاهی داشته باشید بر روند بازار بورس امروز شنبه 11 بهمن 99.

وضعیت بازار باز 12:18:36
شاخص کل

1,245,597.97 

37899.98
شاخص کل (هم وزن)

431,636.85 

7013.09
ارزش بازار
49,544,559.158 B
اطلاعات قیمت 99/11/11 12:18:11
تعداد معاملات
1.098 M
ارزش معاملات
88,938.733 B
حجم معاملات
6.183 B

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99

با توجه به سبز پوشی نماد های بورس امروز فردا یکشنبه 12 بهمن 99 بورس چه خواهد شد؟ آیا روند مثبت بازار ادامه خواهد داشت؟ در ادامه نظر کارشناسان بورسی و فعالان اقتصادی در خصوص تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99 خدمت شما عزیزان ارائه می شود. 

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن 99 گفت: بازار سرمایه در هفته جاری براساس پیش ‌بینی ‌های صورت گرفته روند معقولی را پشت را در پیش می‌گیرد و معاملات با روند مثبتی همراه خواهند شد.

پیشنهاد می شود: رشد 39 هزار واحدی شاخص کل بورس امروز

امیرعلی امیرباقری با اشاره به تغییر ریاست سازمان بورس در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 12 بهمن و روزهای آتی گفت: تحلیلگران و سرمایه گذاران باید به این موضوع نگاه کنند که تاثیر ریاست سازمان بر روند‌ها و قیمت ‌ها ناچیز است، فقط ممکن است معاملات بازار با دلایل روانی مواجه شود و نباید به هیچ عنوان این مسایل، مبنای تحلیل‌ها قرار بگیرد.

وی به روند معاملات بورس در بازار هفته گذشته تاکید کرد و گفت: بازار بورس در هفته ‌ای که گذشت با ثبات نسبی مواجه شد و سمت خریدار در سهام بنیادی و شاخص ساز به صورت قوی ظاهر شد که می‌توان این موضوع را ناشی از چند عامل دانست.

امیر باقری خاطرنشان کرد: در ابتدا قیمت سهام شرکت‌ها بعد از رسیدن به سطح جذاب قیمتی مورد توجه عده‌ای از سهامداران قرار گرفت، زبرا برخی معتقدند با توجه به اینکه این سهام نقش پررنگی در صندوق‌های دولتی دارند برای بازگشت دوباره اعتماد به بازار سهام و ورود نقدینگی به بورس قیمت صندوق‌ها افزایش پیدا می‌کند و به تبع باید این سهام با رشد قیمتی مواجه شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سوگیری‌های تحلیلی در میان مدت و بلندمدت دوامی ندارند و بعد از رسیدن به مقاومت‌های قیمتی با سرکوب مواجه می‌شوند؛ بنابراین نمی‌تواند معیاری برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در بازار باشد.

وی با بیان اینکه میزان تورم انتظاری و تورم زمینه‌ای در اقتصاد کشور روز به روز در حال کاهش است، اظهار داشت: براساس پیش بینی بسیاری از تحلیلگران، اقتصاد کشور در حال ورود به رکود بلندمدت است که همین امر باعث می‌شود تا حدودی چشم انداز‌ها نسبت به این بازار با ضعف همراه شود و ممکن است شاهد افت قیمت در برخی از نماد‌های بازار باشیم.

تحلیل و پیش بینی تخصصی بورس فردا 11 بهمن

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با چکش ‌کاری لایجه بودجه از سوی مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ مانند اسبی است که از سوی دولت تزئین شده و حالا مجلس و کمسیون تلفیق می‌خواهد لایحه چکش‌کاری شده را هفته بعد تحویل دهند. مجلس قصد دارد از محل آزادسازی قیمت انرژی برای صنایع، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تغییر نرخ مقادیر گمرکی و … درآمدهای جدیدی برای دولت به دست آورد اما این تصمیمات ممکن است بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهند.

این کارشناس در ادامه گفت: برای صنایع تولیدی مانند فولاد، پتروشیمی‌ها و … انرژی ارزان در نظر گرفته شده بود که احتمالا قرار است در بودجه سال ۱۴۰۰ قیمت انرژی برای صنایع افزایش پیدا کند و به قیمت تمام شده نزدیک‌تر شود. قیمت برق فولادی‌ها چیزی حدود ۷۵ تومان بوده که احتمالا بعد از ایجاد تغییرات به حدود ۴۰۰ تومان خواهد رسید. همچنین قیمت سوخت پتروشیمی‌ها حدود ۲۸۰ تومان است که قرار است به ۵۰ درصد قیمت تمام شده افزایش پیدا کند و این یعنی افزایش ۴ برابری قیمت سوخت از ۲۸۰ تومان به حدود یک هزار تومان. سوخت برای فولاد چیزی حدود ۶ درصد بهای تمام شده است که احتمالا افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این تصمیم بر بازار سهام گفت: افزایش قیمت انرژی و سوخت برای صنایع تولیدی باعث خواهد شد تا حاشیه سود این صنایع کاهش پیدا کند و همین موضوع می‌تواند باعث شود این صنایع در بازار سهام روند نزولی پیدا کنند، اما از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بودیم که شاید افزایش قیمت دلار جلوی روند نزولی نمادهای ارز محور را بگیرد.

این کارشناس در رابطه با روند بورس فردا و هفته آینده گفت: هنوز بازار سهام جان نگرفته است که بخواهیم انتظار تغییر روند را داشته باشیم اما به نظر می‌رسد معاملات هفته آینده و فردا روندی متعادل خواهد داشت و باید منتظر واکنش بازار سهام به تصمیم مجلس در خصوص افزایش قیمت انرژی باشیم. همچنین به نظرم بازار سهام باید از لحاظ روانی نیز رشد کند و جو هیجانی و منفی بورس از بین برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها