|

تاثیر ایلان ماسک بر بیت کوین

نوسانات عجیب قیمت بیت ‌کوین ، تاثیر ایلان ماسک بر سرنوشت بیت کوین

نوسانات عجیب قیمت بیت ‌کوین ، ایلان ماسک سرنوشت بازار رمزارز را تغییر می ‌دهد؟

لینک کوتاه کپی شد

بیت ‌کوین ، در دو روز اخیر با نوسنات قیمتی شدیدی همراه بود و ارزش آن در مدت کوتاهی حتی از مرز ۳۷ هزار دلار هم گذشت، اما دوباره قیمت آن کاهش یافت؛ یک کارشناس بازارهای مالی معتقد است بازار بیت ‌کوین همچنان امکان اصلاح دارد و افراد تازه ‌وارد بهتر است نگاه سرمایه ‌گذاری به این بازار داشته باشند. ایلان ماسک ، چهره شناخته شده فناوری و مالک شرکت تسلا، با تغییری کوچک در بخش معرفی صفحه توئیتر خود، باعث ایجاد جهشی پنج هزار دلاری در قیمت «بیت‌ کوین» شد؛ آن هم فقط در مدت زمانی کمتر از یک ساعت.

تنها کاری که ماسک انجام داد، افزودن نام این رمزارز به بیوی خود بود. به این ترتیب قیمت بیت ‌کوین در روز جمعه ۱۰ بهمن، در مدت کوتاهی ۲۰ درصد افزایش یافت و از مرز ۳۷ هزار دلار، گذشت. البته در ادامه، قیمت نخستین و مشهورترین رمزارز دنیا با ریزش همراه شد و به حدود ۳۴ هزار دلار، معادل بیش از ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

اصلاح قیمت در راه است

امین ‌حسین نام ‌آور، کارشناس بازارهای مالی چنین روندهایی را «هیجانی» می‌داند و تاکید می‌کند، بازار بیت ‌کوین در روزهای اخیر تحلیل ‌پذیر نبوده است اما احتمال اصلاح بیشتر آن وجود دارد.

 بازیگران بزرگ بازار رمزارزها که در اصطلاح به آنها نهنگ گفته می ‌شود، معمولا با استراتژی‌ های هیجانی، به صورت بلند مدت به بازار ورود نم ی‌کنند و ورود آنها لحظه ‌ای است. سرمایه ‌گذاران خرد بیشتر ممکن است در دام چنین نوسانات ناگهانی‌ بیفتند. نام ‌آور، تاکید می ‌کند که ریزش قیمت بیت ‌کوین قابل پیش ‌بینی بود و هنوز جا برای اصلاح بیشتر وجود دارد اما تحلیل این بازار هنوز هم مشکل است و باید تغییرات هیجانی آن را نادیده گرفت.

ورود سرمایه، اتفاق مبارکی است

به گفته این کارشناس بازارهای مالی، اکنون اقداماتی نظیر حرکت ایلان ماسک و برخی کنش‌ها و واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، بورس وال‌استریت آمریکا را نیز تحث تاثیر قرارداده‌اند اما چنین تغییراتی مستمر نیستند و سرمایه‌گذاران بزرگ به آنها تکیه نمی‌کنند.

نام‌آور البته تاکید می‌کند که ورود بانک‌ها و موسسه بزرگ مالی و سرمایه‌گذاری به بازار رمزارزها، باعث جلب توجه چهره‌هایی چون ماسک شده است. این موضوع به نوبه خود سرمایه‌گذاران دیگری را متوجه این بازار می‌کند. در نتیجه همه این جریانات، سرمایه بیشتری وارد بازار می‌شود که در نهایت اتفاق مبارکی است.

او می‌افزاید: چنین تغییراتی به این معنا نیست که قیمت بیت‌کوین باید به صورت نجومی افزایش یابد، بازار نیاز به اصلاح داشته و دارد. در مدت اخیر سه بار چنین اتفاقی رخ داده است و در آینده نیز ادامه می‌یابد.

شرط سودآوری در بازار رمزارزها

به گفته نام ‌آور، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار رمزارزها نوسانی بودن آن است که گاه می‌تواند به نقطه ضعف آن نیز تبدیل شود؛ به همین دلیل افراد باید با احتیاط و آگاهی وارد این بازار شوند. این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید: ورود به بحث معامله و نوسان‌گیری، به دانشی نیاز دارد که اگر کسی از آن برخوردار باشد، می‌تواند سود زیادی را به دست آورد. بازار رمزارزها، تقریبا در هر ۲۴ ساعت، به افراد شانس ورود و خروج می‌دهد.

نا‌م‌آور معتقد است که امکان نوسان‌گیری موجود در بازار رمزارزها در کمتر بازار دیگری وجود دارد؛ این البته در مورد همه آنها صدق نمی‌کند و شامل رمزارزهایی می‌شود که ارزش بازار بزرگ‌تری دارند. او از بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، پولکادات، ایاس، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین، به عنوان رمزارزهایی که می‌توانند سود خوبی را نصیب معامله‌گران کند نام می‌برد و تاکید می‌کند رمزارزهای دیگری که ارزش بازار پایینی دارند، با ریسک بیشتری همراه هستند.

ورود تازه ‌وارد ها با نگاه سرمایه‌ گذاری

به گفته او، برای کسانی که دانش لازم را ندارند، معامله ‌گری در بازار رمزارز ها می‌تواند نگران ‌کننده و همراه با ضررهای زیاد باشد. نام‌آور تاکید می‌کند: این موضوع البته ویژگی همه بازارهای مالی بین‌المللی است؛ چرا که قوانین حمایت و دستوری در این بازارها وجود ندارد و ممکن است ارزش یک دارایی به صورت ناگهانی تا ۲۰ درصد هم ریزش کند.

او می‌گوید: اگر افراد می‌خواهند با قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار رمزارزها شوند و به این بازار نگاهی بلندمدت دارند، می‌توانند در قیمت‌های منطقی‌تر که بازار اصلاح بیشتری کرده باشد، اقدام به خرید کنند. به گفته او، در این صورت حتی اگر قیمت‌ها ریزش مقطعی نیز داشته باشند، شرایط برای آنها تفاوتی نمی‌کند؛ چرا که آینده بازار رمزازرها رو به رشد است.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها