|

تحلیل بورس

۱۰ خبر مهم برای بورس امروز ، شاخص بازار برمی‌گردد؟

وزیر اقتصاد گفته است: به محض متعادل شدن شرایط آمادگی عرضه اولیه‌های جدید در بازار سرمایه را داریم.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بورس روز گذشته برخلاف دو روز اول هفته یک روند نزولی را پشت سر گذاشت اما آیا این روند امروز مجددا صعودی خواهد شد؟ آخرین اخبار رسمی حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام است؟ در این گزارش ۱۰ خبر احتمالا مهم برای سهامداران را می‌خوانید:

وزیر اقتصاد گفته است: به محض متعادل شدن شرایط آمادگی عرضه اولیه‌های جدید در بازار سرمایه را داریم. همچنین وزیر اقتصاد گفته است: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد و به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است. او درباره احتمال اجرایی شدن قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا نیز گفت: ممکن است این طرح اجرایی نشود.

گلدمن ساکس اعلام کرد که با توجه به محدودیت عرضه نفت خام در بازارهای جهانی انتظار می‌رود این کالای راهبردی قیمت ۶۵ دلار برای هر بشکه را تجربه کند. قیمت نقره روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید و تعداد شرکت‌های کوچک استخراج نقره در استرالیا افزایش یافت. ـ معاون توسعه و منابع وزیر ورزش گفت: روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در دهه فجر وارد فاز جدید می‌شود.

پیشنهاد می شود: گزارش لحظه ای بورس امروز سه شنبه 14 بهمن 99

ـ وزیر صمت گفته است: سیاست وزارت صمت رقابتی کردن خودرو و حذف دلالان و واسطه‌ها بین تولید کننده و مصرف کننده است. افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تا پایان اردیبهشت را خواهیم داشت. او همچنین بیان کرد که قیمت خودروی داخلی روند کاهشی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است: منتظر اقدام آمریکا هستیم یعنی رفع تحریم موثر. رفع تحریم‌ موثر به شکل موثر لغو شدن یعنی باید آثار رفع تحریم‌ها را مشاهده کنیم و یک امضا روی کاغذ کافی نیست.

سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت اظهار کرد: طرح فولادی مجلس با همکاری انجمن‌های تخصصی زنجیره فولاد اصلاح می‌شود. چهارشنبه جاری قرار است عرضه اولیه سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد «کزغال» در بازار فرابورس ایران انجام شود. امروز کارگزاری‌ها اولین اطلاعیه خود در این باره را منتشر کردند.

ـ بیش از سه هزار تن در طوماری خطاب به رئیس جمهوری آمریکا خواستار لغو تحریم کشورهایی همچون ایران شدند؛ چرا که این تحریم‌ها تأثیر همه‌گیری کرونا را افزایش داده است. دوازدهمین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو از امروز با عرضه ۹ محصول آغاز می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها