|

رصد بازار

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟ چگونه سرمایه گذاری مطمئن داشته باشیم؟

لینک کوتاه کپی شد

مقدمه

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟ برای سرمایه گذاری در بورس بهتر است از کدام روش اقدام کرد؟ چمد روش برای سرمایه گذاری در بازار بورس وجود دارد؟ در ادامه پاسخ تمامی این سوالات را خواهیم داد. با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در ایران، کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی سابقه نرخ تورم، یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری برای حفظ ارزش سرمایه و دریافت سود بیشتر، سرمایه گذاری در بازار بورس است. اما سوال اینجاست که بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا همه افراد جامعه می توانند به راحتی در بورس سرمایه گذاری کنند؟ به عبارت دیگر در این مقاله قصد داریم تا انواع روش های سرمایه گذاری و بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس را بررسی کنیم. کدام روش ریسک و خطر پذیری کمتری دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس فردا یکشنبه 26 بهمن 99 ، بورس مثبت می ماند؟

روش های سرمایه گذاری در بازار بورس

وقتی سوالی مانند بهترین روش سرمایه گذاری در بازار بورس چیست؟ مطرح می شود این به آن معنی است که چند روش برای سرمایه گذاری در بازار بورس وجود دارد. اما این روش ها کدام هستند؟همانطور که می دانید بازار بورس و اوراق بهادار، تنها محدود به خرید و فروش سهام شرکته ها و کارخانه ها نمی باشد. بلکه شما می توانید به خرید و فروش ارز، سکه و طلا نیز در این بازار بپردازید.

اما از چه راهی و با چه روشی می توانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. اما حالا که تصمیم گرفته اید بخشی از درآمد و یا سرمایه خود را وارد بازار بورس کنید، بهتر است برای شروع کار اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. اگرچه هر کسی با هر میزان دانشی می تواند وارد بازار بورس و سهام شود، اما روشن است، دانش و اطلاعات در این زمینه همچون چراغی روشنگر مسیر پیش رو است. در ابتدا لازم است تا انواع روش های سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید. به طور کلی سرمایه گذاری در بازار بورس به دو روش قابل انجام است.

این دو روش عبارتند از:

  • سرمایه گذاری مستقیم در بورس
  • سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس.

پیشنهاد می شود: 6 پیش بینی مهم از آینده بازار بورس

سرمایه گذاری مستقیم در بورس

همانطور که گفته شد، سرمایه گذاری مستقیم در بورس یکی از دو روش سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. اما منظور از سرمایه گذاری مستقیم چیست؟ در این روش شخص سرمایه گذار با هر میزان دانش، تخصص، اطلاعات و سرمایه شخصا وارد بازار بورس و اوراق بهادار می شود. در این روش فرد می بایست شخصا به خرید، فروش و معامله سهام و اوراق بهادار بپردازد. به این صورت که شخص با انتخاب و ثبت نام در یک کارگزاری به خرید و فروش سهام مورد نظر خود می پردازد.

از مزیت های روش سرمایه گذاری مستقیم در بورس این است که فرد می تواند شخصا بر روند معاملاتی خود نظارت داشته باشد. اما با این حال با توجه به این که بسیاری از افراد تازه کار، علی رغم فرصت های ویژه موفقیتی در این زمینه به دست نمی آورند، این روش به عموم مردم توصیه و پیشنهاد نمی شود. لذا می توان برای روش مستقیم سرمایه گذاری در بورس، معایب زیر را برشمرد:

  • نیاز به صرف وقت و زمان کافی
  • نیاز به داشتن دانش و اطلاعات
  • نیاز به داشتن تجربه کاری
  • نیاز به آگاهی از روش های تحلیل بازار
  • نیاز به توانایی تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش
  • میزان ریسک و خطر پذیری بیشتر و غیره.

پیشنهاد می شود: گزارش لحظه ای بازار بورس امروز شنبه 25 بهمن 99

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در بازار بورس، سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم می باشد. روش سرمایه گذاری غیر مستقیم روش هوشمندانه تری می باشد. روش غیر مستقیم سرمایه گذاری با استفاده از شرکت های سبدگردانی انجام می شود. در این روش می توانید با بررسی عملکرد و سابقه فعالیت سبدگردان ها، یک شرکت سبدگردانی را انتخاب کنید.

به عبارت دیگر شما به صورت مستقیم وارد بازار بورس نمی شوید و در شرکت های سبدگردانی سرمایه گذاری می کنید. طبق قرارادادی که با این شرکت ها وضع می کنید، شرکت سبدگردان متضمن می شود که بازدهی سرمایه شما بیشتر از سود دهی بانکی باشد. گفتیم که سرمایه گذاری غیر مستقیم هوشمندانه تر است. زیرا در این روش شما می توانید از تجربه و دانش افراد متخصص برا انجام معاملات و خرید و فروش ها استفاده کنید.

سبدگردان موظف است تا با توجه به میزان سرمایه و ریسک پذیری شما، سبد مناسبی از سهام و اوراق شرکت های مختلف را خرید و فروش کند. همچنین وظیفه مدیریت مجموع دارایی های شما و سوق دادن آن به سمت و سوی سود و بازدهی بیشتر از وظایف سبدگردان می باشد. البته توجه داشته باشید که در این روش شما مالکیت تمامی دارایی خود را به عهده دارید. تنها امور مربوط به بازار سهام و تحلیل بازار را به افراد کارشناس می سپارید.

بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

در قسمت های قبلی انواع روش های سرمایه گذاری در بازار بورس بررسی شد. اما وقت آن است که به بررسی پاسخ سوال اصلی بپردازیم. بهترین روش سرمایه گذاری در بازار بورس چیست؟ با توجه به تعاریفی که ارائه شد، بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس ، سرمایه گذاری در سبدگردانی ها می باشد. زیرا در این روش شما نیازی به دانش و تخصص ویژه ای ندارید. همچنین می توانید از تجربه و دانش افراد متخصص در این زمینه در جهت بازدهی و سود بیشتر استفاده کنید. شرکت های سبدگردانی با سال ها تجربه و دانش، با استفاده از تحلیل های تکنیکال و آنالیز بازار، زمان مناسب برای اقدام به خرید، فروش و هر گونه معامله در بازار را می دانند. از این رو، میزان ریسک و خطر در معاملات شما، تا میزان کنترل شده ای کاهش پیدا می کند.

مزایای سرمایه گذاری در سبدگردانی یا روش غیر مستقیم

  • استفاده از تحلیل های تکنیکال قبل از اتخاذ تصمیم برای خرید و فروش
  • عدم نیاز به دانش و تجربه در خصوص بورس برای شخص سرمایه گذار
  • امکان دریافت سود و بازدهی بیشتر با توجه به تجربه فرد سبدگردان
  • مدیریت بهتر دارایی ها و سبد اختصاصی توسط افراد با تجربه
  • امکان سرمایه گذاری برای افرادی که زمان کافی ندارند
  • امکان مدیریت سبد اختصاصی در هر مکان و زمان
  • استفاده از توان مدیریتی و مشاوره افراد حرفه ای
  • امکان سرمایه گذاری با هر میزان سرمایه و پول
  • امکان نقد کردن سریع سرمایه

بنابراین در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم، نه تنها می توانید سهام خود را نگهداری کنید، ارزش سهام شما بیشتر شده و علاوه بر آن می توانید سود نقدی نیز دریافت کنید. در این روش شما می توانید طبق موارد ذکر شده در قرارداد و در موعد مشخص، سود حاصله از معاملات را نقد کنید.

از این که در مقاله بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس چیست؟ همراه ما بودید، از شما سپاس گذارم و امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. شما عزیزان می توانید برای فراگیری آموزش های رایگان بورس و مفاهیم بورسی با ما در شایانیوز همراه باشید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها