|

رسد بازار

قیمت‌ها در بازار مسکن در 3 ماه اخیر چقدر تغییر کرد؟ +جدول

بازار مسکن از آبان ماه وارد دوره پساجهش شد و همین موضوع تغییر رفتار خریداران و فروشندگان در بازار مسکن را در پی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

بازار مسکن از آبان ماه وارد دوره پساجهش شد و همین موضوع تغییر رفتار خریداران و فروشندگان در بازار مسکن را در پی داشت. به استناد آمارهای بانک مرکزی تورم مسکن در ماه‌های آبان، آذر و دی به ترتیب ۸/ ۱ درصد، منفی ۱/ ۱ درصد و ۸/ ۱ درصد بود؛

 

قیمت مسکن در تهران

بازار خرید و فروش مسکن علاوه بر اینکه رفتار خریداران را دستخوش تغییر کرد، «فروشندگان ملک» را نیز تا حدودی تحریک کرد.

تحقیقات میدانی از بازار نقل و انتقالات مسکن طی ماه‌های گذشته که این بازار تا حدودی به یک ثبات نسبی رسیده، از تغییر رفتار فروشندگان حکایت دارد.

طی ماه‌های گذشته ناشی از کاهش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی، به استناد بررسی‌های میدانی و همچنین اظهارات بخش قابل توجهی از واسطه‌های ملکی، بازار مسکن با تغییر رفتار خریداران مسکن مواجه شده که اخیرا در گزارشی تحت عنوان «رفتار متفاوت خریداران مسکن» به آن پرداختیم.

در عین حال، فروشندگان ملک نیز در سه ماه گذشته بعد از عبور از توقف جهش قیمتی، برای فروش ملک خود تمایل بیشتری پیدا کردند. به این ترتیب که به گفته برخی واسطه‌های ملکی در مناطق مصرفی، در زمان جهش قیمتی مسکن برخی فروشندگان با توجیه عقب نماندن از تورم و با توجه به رشد ادامه‌دار قیمت‌ها به ویژه از ابتدای امسال، در فروش ملک حساسیت و وسواس به خرج می‌دادند اما طی حدود سه ماه گذشته بخشی از فروشندگان با ارائه تخفیفاتی برای فروش ملک بیشترترغیب شدند؛ به تعبیری فروشندگان، «فروشنده‌تر» شدند.

477263_827

منبع:رویداد24

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها