|

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد

پیش بینی بورس شنبه 25 بهمن؛ تغییر دامنه راهگشا است؟

بازار سرمایه هفته بعد را با دامنه نوسان از منفی 2 تا مثبت 6 آغاز می کند.

لینک کوتاه کپی شد

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۳٫۵ درصدی به کار خود پایان داد، این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن اندکی افت کرد.

عملکرد این هفته بورس تحت تاثیر مصوبه اخیر شورای عالی بورس در خصوص تغییر در دامنه نوسان روزانه سهام بود. بر اساس این مصوبه از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، محدودیت دامنه نوسان سهام به صورت نامتقارن و از منفی ۲ تا مثبت ۶ خواهد بود. موضوعی که این امید را در دل سهامداران زنده کرد که سازمان بورس در تلاش برای بهبود وضعیت بازار است.

بورس شنبه 25 بهمن چه خواهد شد؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس بعد از ۲۲ بهمن گفت: در نقطه فعلی بازار سهام خبر محدودیت دامنه نوسان منفی، فشار فروش را کم کرده است و احتمالا کاهش فشار فروش در جریان معاملات هفته آینده ادامه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه هیچ سیگنالی مبنی بر مذاکره دریافت نشده است و احتمالا کاهش قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود و این خبر برای بورس خوب است. از طرفی قیمت‌های جهانی نیز به ثبات رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. با این شرایط احتمالا روند صعودی بازار سهام در هفته بعدی ادامه دارد.

تغییر دامنه نوسان یک مسکن است

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد

ـ وزیر صمت گفت: کارخانجات لوازم خانگی در شرایط سخت تحریمی با فعالیت شبانه روزی بازار، صادرات خوبی به کشور‌های همسایه دارند و حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادرات دارند.

ـ رئیس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در اداره کشور آنچنان که شایسته ملت بزرگ ایران نبوده عمل کرده ایم، از مردم بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از واکسیناسیون تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

ـ دبیر کانون انبوه‌سازان از گرانی قیمت سیمان تا هر پاکت به ۴۵ هزار تومان خبر داده که این میزان در اوایل ماه جاری تنها ۳۰ هزار تومان بود. با وجود این گرانی ۵۰ درصدی اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان کاهش یابد.

ـ رییس کل بانک مرکزی گفت: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

ـ بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

ـ قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین قیمت ۱۳ ماه گذشته رسید و نفت برنت همچنان بالای ۶۰ دلار در هر بشکه ماند.

ـ وزیر اقتصاد از نهایی‌شدن اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تا یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: اقبال گسترده‌ای که در مقطعی از زمان نسبت به بورس اتفاق افتاد، موجب بروز برخی از مداخلات غیرحرفه‌ای و اختلال در ملزومات پایداری این بازار شد که نتیجه آن نگرانی و تردید در سرمایه‌گذاران بود.

ـ با تعدیل انتظارات تورمی و تاثیر آن بر تحولات شاخص بهای اقلام کالایی روند نزولی نرخ تورم ماهانه دردی‌ماه نیز تداوم یافت.

ـ رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص جزئیات واگذاری سرخابی‌ها گفت: اولین شرکتی که واگذار خواهد شد پرسپولیس است چون اطلاعات این باشگاه دقیق‌تر بوده و رسیدگی‌ها کامل شده است. حساب‌های باشگاه استقلال هم در جریان رسیدگی است و این شرکت هم با وقفه یک هفته‌ای پس از پرسپولیس واگذار می‌شود. قرار بود این واگذاری‌ها در دهه فجر انجام بگیرد اما می‌خواهیم واگذاری را با دقت انجام دهیم و گرفتار عجله و اشتباه نشویم.

منبع: تجارت نیوز

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها