|

گزارش

۱۰ خبر مهم دلاری و سیاسی برای سهامداران ، روز خاص برای بورس!

پس از افت ۰٫۵ درصدی شاخص بورس در روز گذشته، امروز ممکن است بازار سهام چه روندی را در پیش بگیرد؟

لینک کوتاه کپی شد

پس از افت ۰٫۵ درصدی شاخص بورس در روز گذشته، امروز ممکن است بازار سهام چه روندی را در پیش بگیرد؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام به همراه دارد؟ حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و تصمیم‌گیری امروز مجلس درباره تعهدات ایران در برجام دو اتفاق مهم امروز هستند. 

پس از افت ۰٫۵ درصدی شاخص بورس در روز گذشته، امروز ممکن است بازار سهام چه روندی را در پیش بگیرد؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام به همراه دارد؟ ۱۰ خبر مهم برای سهامداران را که احتمالا امروز در بورس تاثیر داشته باشند در زیر بخوانید:

ـ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد. از سوی دیگر قرار است امروز مجلس درباره تعهدات ایران در برجام تصمیم‌‎ گیری کند.

پیشنهاد می شود: گزارش لحظه ای بورس امروز یکشنبه 3 اسفند 99

ـ محمد خبری ‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته است: کش و قوس‌هایی در بین ایران و آمریکا وجود دارد که هرکدام در گفت‌وگو‌های خود اینگونه مطرح می‌کنند که انتظار دارند اولین قدم از سمت طرف مقابل برداشته شود و این روند فعلا ادامه‌دار است. با توجه به وجود یک فضای مبهم در این میان، نقش اتحادیه اروپا و چین در صورتی که امکان یک توافق دوباره وجود داشته باشد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در صورت توافق یک موج کاهش قیمت دلار را در پیش داریم که در این صورت با توجه به کاهش قیمت دلار شرکت‌هایی که با منبع درآمد دلاری همراه هستند، با باز شدن درهای صادراتی کشور، فروش مستقیم بهتر، درآمد بالاتر و در نتیجه با کاهش هزینه‌ها روبرو می‌شوند. در این صورت با یک واکنش هیجانی همراه هستیم اما در کل به نفع کل کشور و در بلند مدت به نفع بورس است.

ـ دیروز در بازار ارز، دلار ۵۳۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

ـ نرخ ارز در صرافی‌ ملی دیروز شنبه اعلام نشد و رقم تعیین شده دلار و یورو برای خرید و فروش روی عدد صفر ماند.

ـ جدیدترین نرخ ارز در سامانه نیما دیروز شنبه دوم اسفند ماه اعلام شد که بر این اساس قیمت خرید دلار ۲۳ هزار و ۴۵۸ تومان و قیمت خرید یورو ۲۹ هزار و ۶۶ تومان اعلام شد. نرخ فروش دلار در سامانه نیما ۲۴ هزار و ۳۹۲ تومان و قیمت فروش یورو نیز ۲۹ هزار و ۱۳ تومان تعیین شد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حداقل تا ۶ ماه آینده برقرار است.

ـ معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات غیرنفتی مشمول رفع تعهدات ارزی تا پایان شهریورماه سال جاری ۶۵٫۷ میلیارد یورو برآورد شده که با احتساب حداکثر زمان ایفای تعهدات ارزی، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان تا پایان دی ‎ماه سال جاری ۵۹٫۹ میلیارد یورو است.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس امروز یکشنبه 3 اسفند 99

ـ به طور قطع عوامل مختلفی وضعیت بازار ارز در سال آینده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که احتمالا یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است. احتمال لغو تحریم‌ها، بازگشت به FATF و همچنین کاهش احتمالی آمار کرونا به دلیل واکسیناسیون سراسری، رخدادهای مهم دیگری است که بازار ارز را دچار نوسان خواهد کرد. درباره قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی مهمترین عامل تعیین کننده را اخبار سیاسی عنوان کرده است.

ـ سکه در سردرگمی ناشی از فشار‌های سیاسی بر سر دلار به کانال ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزارتومان بازگشت تا کانال مهم حمایتی خود را حفظ کند. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار هم در بازار آزاد دیروز شنبه ۲ اسفند با ۴۰ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

ـ نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: حدود یک هفته است که آرامش خوبی در بازار خودرو است و قیمت‌ها نوسان نداشته است.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها