|

ارزش سهام عدالت امروز یکشنبه 3 اسفند 99 چند دلار است؟

ارزش سهام عدالت امروز یکشنبه 3 اسفند بازهم کاهش یافت و مرز 9 میلیون تومان نزدیک تر شد.

لینک کوتاه کپی شد

سبد سهام عدالت در جریان معاملات امروز بازار سهام افت کرد اما به دلیل دامنه نوسان نامتقارن و ریزش جزئی شاخص کل و نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی سهام عدالت کند شده است.

ارزش سهام عدالت با احتساب افزایش سرمایه نمادهایی چون فملی، شتران و شپنا و …. محاسبه می‌شود و اگر این افزایش سرمایه در ارزش سبد سهام عدالت لحاظ نشود ارزش این سبد حدود ۹ میلیون تومان است. این موضوع درحالیست که فروش سبد سهام عدالت در بازار سهام حدود ۴ ماه است که متوقف شده و سهامداران عدالت هیچ کاری جز مشاهده صورتحساب سهامشان نمی‌توانند انجام دهند.

ارزش سبد سهام عدالت قبل از اصلاح بازار سهام حدود ۲۱ میلیون تومان بوده و حالا بعد از ۶ ماه ارزش سهام عدالت نصف شده و کارشناسان عقیده دارند در کوتاه ‌مدت به سقف قبلی خود باز نمی‌گردد.

 

سهام عدالت چند دلار می ارزد؟

 امروز سهام عدالت مجدد کاهش یافت به حدود 9 میلیون 200 هزار تومان رسید این درحالی است که قیمت دلار هم امروز کاهش یافت و هر دلار آمریکا حدود 25 هزار تومان معامله می شود که با این حساب سبد سهام عدالت حدود 360 دلار ارزندگی دارد

 

چرا بورس رشد نمی کند؟

به گفته کارشناسان بازار سهام از لخاظ فاندامنتال مشکلی ندارد و مستعد رشد است اما جو بازار سهام منفی است و در این شرایط اخبار خوب نیز در بازار سهام تاثیری ندارد.

اول بازار صف فروش سنگین نداریم اما چون در بازار خریدار نداریم عرضه‌ها روی هم انباشته می‌شود. پول در بازار سهام وجود ندارد و باید از بیرون به بورس تزریق شود که فعلا این احتمال وجود ندارد.

نظر کارشناسان در حالیست که بازار سهام در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و افزایش قیمت‌های جهانی از یکسو و کاهش احتمالی قیمت دلار از سوی دیگر بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

سیگنال‌های مثبت برای مذاکره نیز در حالیست که ایران قرار است در صورت تعویق لغو تحریم‌ها، پنجم اسفند ماه از پروتکل‌های الحاقی خارج شود. در کنار این موارد دامنه نوسان نامتقارن، نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده و به عقیده کارشناسان کمبود پول در بازار سهام بیداد می‌کند.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها