|

رصد بازار

قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99

قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99 چند است؟

لینک کوتاه کپی شد

قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99 چند است؟ در این قسمت به بررسی قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99 می پردازیم. دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند ماه 99 چند است؟ آیا قیمت دوج کوین افزایشی بوده یا کاهش داشته است؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوج و سایر ارز های دیجیتال با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله با قیمت لحظه ای دوج کوین DOGE به ریال ، تومان و دلار را برای شما عزیزان آورده ایم.


آخرین اخبار قیمت دوج کوین و ارز های دیجیتال را اینجا بخوانید.


قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند به دلار و تومان

امروز یکشنبه 24 اسفند ماه 99 قیمت دوج کوین در این لحظه با قیمت ۰.۰۶۰۵۲۳ دلار، معادل ۱,۵۱۸ تومان معامله می شود. حجم مبادلات روزانه آن ۲.۸۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۹.۵۵% افزایش یافته است. بالاترین قیمت دوج کوین در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ (08 February 2021) معادل ۰.۰۸ دلار بوده که همینک %۲۸.۷۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

یک ساعت یک روز یک هفته دو هفته یک ماه شش ماه یک سال دو سال
-1.37% 9.04% 18.03% 28.05% -6.59% 2,005.23% 3,350.12% 2,893.76%

دوج کوین چیست؟

در قسمت قبلی به بررسی قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99 پرداختیم. اما دوج کوین چیست؟ دوج کوین که نام خود را از میم اینترنت دوج الهام گرفته، مانند بیت کوین یک رمزارز است که امکان تراکنش ‌های همتا به ‌همتا (P2P) را از طریق یک شبکه غیرمتمرکز فراهم می‌کند. رمز ارز ها یک بازار سرمایه ‌گذاری جدید با نوسانات شدید هستند که بسیاری از سفته ‌باز ها یا دلال‌ ها را به خود جذب می‌ کنند. حالا دوج کوین مورد توجه زیادی قرار گرفته و به علت ردیت، تیک تاک و توییت ایلان ماسک با افزایش ارزش مواجه شده. توییت اخیر ماسک توانسته تاثیر چشمگیری روی ارزش این رمزارز داشته باشد. مدیرعامل تسلا با استفاده از بیت کوین در نمایه توییترش قیمت بیت کوین را هم افزایش داده بود.

خالق دوج کوین کیست؟

در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱,۰۰۰ دلار رسید. جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

پیشنهاد می شود: قیمت لحظه ای بیت کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99

خالق این ارز دیجیتال که امروزه با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto – نامی طنز برگرفته از خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو) و به‌صورت ناشناس زندگی می‌کند، بدون اهمیت دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از سوی مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

نام و ایده لوگوی این ارز دیجیتال از نژاد سگ «شیبا اینو» (Shiba Inu) گرفته شده است. حقیقت این است که قبل از ایجاد دوج کوین، کلمه «دوج» (Doge) و تصویر سگ شیبا اینو به‌عنوان میم (meme – طنز) اینترنتی شناخته شده بودند و افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار خود از آنها استفاده می‌کردند.

شباهت های دوج کوین و بیت کوین

توسعه‌ دهندگان دوج کوین برای توسعه این شبکه از کدهای یک شبکه به‌نام لاکی ‌کوین (Luckycoin) استفاده کردند و به‌نوعی این ارز دیجیتال رو می‌توان فورک (انشعاب) لاکی‌کوین دانست و خود لاکی‌کوین هم فورکی از لایت کوین است. لایت کوین هم خودش فورکی از بیت کوین است. بنابراین، شبکه ‌های بیت کوین ، لایت کوین و دوج کوین از نظر ساختاری شباهت ‌های زیادی به یکدیگر دارند. از این که تا پایان مطلب بررسی قیمت دوج کوین امروز یکشنبه 24 اسفند 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: قیمت دلار ، یورو ، پوند ، لیر و درهم امروز یکشنبه 24 اسفند 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها