|

گزارش بورسی

۴ خبر مهم از ۴ شرکت بورسی

شرکت توسعه و عمران شهرستان نایین با انتشار اطلاعیه‌ای به طور موقت متوقف شد.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشته چند شرکت به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب دست زدند. این نماد‌ها که همزمان با افشای اطلاعات به طور موقت متوقف شده‌اند اطلاعات مهمی از فعالیت‌های خود را منتشر می‌کنند. در روز گذشته شاهد اطلاعیه‌هایی از جنس افزایش نرخ محصولات یا واگذاری سهام در شرکت‌ های مختلف بودیم.

قشرین

ناظر بازار توقف نماد «قشرین» به مدت دو روز و به دلیل افشای اطلاعات خبر داد. نماد شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با انتشار اطلاعیه‌ای با اهمیت نوع ب در کدال، از فروش بخشی از سهام قند بیستون خبر داد. سهام قند بیستون ۱/ ۳ درصد از کل دارایی‌های صنعتی و کشاورزی شیرین ایران را تشکیل می‌دهد و در سال گذشته این سهام ۸/ ۶ درصد درآمد‌های این شرکت را تشکیل داده است.

قرار است ۲ میلیون ۶۰۰ هزار سهم قند بیستون به فروش برسد که حدود ۴ میلیارد تومان سودآوری برای این شرکت ایجاد می‌کند.

خعمرا

شرکت توسعه و عمران شهرستان نایین با انتشار اطلاعیه‌ای به طور موقت متوقف شد. شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین با نماد خعمرا تولید کننده میل بادامک و میل لنگ است و در  گروه خودرو و قطعات داد و ستد می‌شود. این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال با موضوع مجوز افزایش بیش از ۱۰درصدی محصولات، از افزایش قیمت محصولات تولیدی خود خبر داد.

قرار است از ابتدای سال آینده، نرخ ماشینکاری ۶ نوع محصول شامل انواع میل‌لنگ و میل بادامک سواری افزایش یابد. بر اساس این گزارش نرخ متوسط این محصولات در ۹۴ هزار تومان بوده است و حالا به ۱۰۷ هزار تومان افزایش یافته است. خدماتی که افزایش یافته‌اند ۱۰۰ درصد نسبت فروش به کل درآمد این شرکت را شامل می‌شود. این افزایش قیمت با توافق با شرکت ساپکو (طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو) صورت گرفته است.

خاور

شرکت ایران خودرو دیزل با نماد «خاور» در مزایده روز گذشته  اقدام به فروش دو شرکت تابعه خود به شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) کرد . بر اساس این گزارش  مبلغ ۲هزار میلیارد تومان از واگذاری این سهام سود شناسایی شده است در این مزایده مدیریت این دو مجموعه از خودروساز بزرگ کشور به زیرمجموعه‌ای دیگر منتقل شد.

کلوند

کاشی الوند با انتشار اطلاعات با اهمیت نوع الف متوقف شد. «کلوند» در اطلاعیه‌ای با موضوع افزایش بیش از ۱۰ درصدی محصولات به صورت موقت متوقف شد. در این اطلاعیه آمده است: نرخ متوسط محصولات کلوند از ۵۴ هزار تومان به بیش از ۶۲ هزار تومان افزایش می‌یابد.

این موضوع بر ۹۸ درصد از فروش محصولات این شرکت اثر گذار است. در واقع نزدیک به تمامی محصولات این شرکت با افزایش قیمت رو‌به‌رو می‌شوند. در توضیحات این اطلاعیه آمده «افزایش قیمت با توجه به تناسب رنگ، ابعاد و طبقه‌بندی محصول اعلام می‌شود.» باید منتظر ماند و دید دیگر شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک چه زمانی افزایش قیمت محصولات خود را اعلام می ‌کنند.

منبع: نبض بورس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها