|

رصد بازار

گل و سبزه شب عید چند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران قیمت گل و گیاه شب عید را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران قیمت گل و گیاه شب عید را اعلام کرد. اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه گل و گیاه گفت: افزایش قیمتی در گل و گیاه نداریم و گل برای شب عید فراوان است، گفت: قیمت هر شاخه گل رز ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، داودی ۳۰ هزارتومان، میخک دسته ای ۳۰ هزارتومان، آلسترومریا شاخه ای ۵ تا ۷ هزارتومان، شب بو ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان، گلدان سنبل ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان و سینره نیز ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان است.

وی ادامه داد: قیمت سبزه گندم در ظروف پلاستیکی حدود ۲۰ هزارتومان و سبزه نارنج نیز در گلدان های معمولی پلاستیکی ۲۰ تا ۳۰هزارتومان است اما بسته به اینکه اندازه آن چقدر باشد و در چه ظرفی( سفال و…) قرار گرفته باشد ممکن است قیمت ها متفاوت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اضافه کرد: چندین سال است که تخم نارنج کاشته می شود و امسال نیز نارنج زیادی کاشته شده است. زیرا هم به سرعت خراب نمی شوند و هم شکل زیبایی به سفره های مردم می دهد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه سال گذشته تولیدکنندگان گل و گیاه ضرر و زیان بسیاری کردند سنبل و لاله نسبت به سایر گل ها کمتر کاشته شده و قیمت آنها نیز دو تا سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شاهرخی با بیان اینکه قیمت گل در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند، گفت: فروشندگان نمی توانند گل ها و گیاه را برای مدت زیادی نگهداری کنند و تمایل دارند هرچه سریعتر بفروشند و به نظر می رسد قیمت ها در روزهای پایانی سال افزایشی نداشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها