|

گزارش بورسی

بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 چه شد؟

بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 چه شد؟ گزارش لحظه ای شاخص کل بورس امروز را ببینید.

لینک کوتاه کپی شد

بازار بورس روز های پایانی سال 99 را با افزایش شاخص کل به پایان رساند. این در حالی بود که کارشناسان معتقد بودند که وضعیت بازار بورس مناسب نیست و افزایش شاخص کل به دلیل حمایت حقوقی ها از شاخص سازان است. اما آیا نگاه بلند مدت و مثبت کارشناسان به بورس در سال 1400 محقق می شود؟ در ادامه نگاهی به وضعیت بازار بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 داشته باشید. بورس امروز چه شد؟ شاخص کل بورس امروز 1400/01/11 به چه عددی رسید؟ 

بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 چه شد؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با عرضه در شاخص ‌سازان همراه شد و شاخص کل کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد. به گزارش تجارت ‌نیوز، روند فرسایشی بازار سهام در سال ۱۴۰۰ ادامه یافت و معاملات امروز با عرضه در نمادهای شاخص ‌ساز همراه شده است اما موضوع مهم این است که شاخص هم ‌وزن در جریان معاملات امروز بازار سهام روندی صعودی دارد.

در جریان معاملات امروز نمادهای پالایشی مانند شتران روندی مثبت دارند اما فعلا تحرک مثبتی در بازار سهام دیده نمی‌شود. به گفته کارشناسان و همانطور که پیش بینی کرده بودیم، اعتماد از دست رفته به بازار سهام باعث شده تا خروج پول ادامه پیدا کند.

کارشناسان عقیده دارند صعودی شدن بورس مشروط به این است که ورود نقدینگی و تعداد فعالان در بازار افزایش پیدا کند اما بازگشت اعتماد به بازار سرمایه بسیار دشوار شده است. به گفته آنها حالا مهم‌ترین متغیر تاثیرگذار بر روند بازار سهام قیمت دلار است که احتمال کاهش آن فعلا وجود ندارد.

در ادامه روند معاملات بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 و در آخرین روز معاملاتی بورس در هفته اول فروردین ، افت شاخص کل به بیش از 7600 واحد رسیده و نماگر بورس در سطح 1 میلیون و 295 هزار واحد تا پیش از ساعت 12 ظهر قرار دارد. همچنان شاهد ادامه دار بودن شدت عرضه ها هستیم. 

در نیمه اول بازار بورس امروز شاهد افت قیمت سهام شپنا نیز بودیم. فروشندگان نماد شپنا هم در محدوده منفی قرار داشتند و سهم این نماد در نیمه اول بازار با قیمت 1380 تومان با افت بیش از 1 درصد دنبال شد. پیش بینی می شود که در پایان معاملات بورس امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400 ، شاخص نتواند به محدوده و کانال یک میلیون و 300 هزار واحد بازگردد.

ریزش 8 هزار واحدی شاخص کل امروز چهارشنبه 11 فروردین 1400

با به پایان رسیدن معاملات بورس امروز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه 1400 شاخص کل بورس با ریزش 8 هزار و 650 واحدی به کار خود پایان داد. در ادامه نگاهی به نمای پایانی بازار بورس امروز و نقشه بازار داشته باشید.

وضعیت بازار بسته 03:30:10
شاخص کل

1,294,543.43 

(8650.60)
شاخص کل (هم وزن)

442,645.88 

(193.52)
ارزش بازار
51,724,892.446 B
اطلاعات قیمت 00/1/11 12:30:00
تعداد معاملات 470,267
ارزش معاملات
38,464.163 B
حجم معاملات
3.927 B

Capture

بورس به رکود رسید!

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در دو هفته پایانی سال ۹۹ روند نوسانی را تجربه کرد. برخی از کارشناسان معتقد هستند بازار از روند صعودی خود در حال فاصله گرفتن است و رفتارهای هیجانی در حال کاهش است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به روند صعودی شاخص در دو هفته پایانی توضیح داد: بازار به مدت زیادی با حجم بالایی از عرضه همراه بود و ورود نقدینگی بسیار کم بود ودر نتیجه قدرت فروشندگان کاهش پیدا کرده بود.

رضایتی با بیان اینکه قدرت فروشندگان و تعداد خریداران بسیار کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: بازار به حالت رکود رسیده است و تحرکی در بازار دیده نمی‌شود و شرایط به نحوی بود که بازار به شدت نیاز نقدینگی داشت. برخی از سیاست‌گذاری‌ها در طول بهمن و اسفند ۹۹ جوابگوی روند نزولی و فرسایشی بازار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار نیاز شدیدی به نقدینگی داشت، تصریح کرد: الزام صندوق‌ها برای ورود به بازار که با تزریق حدود ۹ هزار میلیارد تومان به بازار همراه بود، تا حدودی بازار را حرکت داد و توانست به بازار کمک کند و آن را کمی از روند فرسایشی خارج کند.

کارشناسان معتقد بودند این حجم از نقدینگی باتوجه به شرایط بازار کافی نیست و همانطور که انتظار می‌رفت باتوجه به دامنه نوسان با وجود روند صعودی شاخص بسیاری از نمادها قفل در صف فروش بودند.

مهدی رضاتی با بیان اینکه، نکته قابل توجه آن است که بازار بتواند اعتماد حقیقی‌ها را به بازار برگرداند، توضیح داد: بازار باید رفته رفته اعتماد را برگرداند و سهامداران بتوانند دوباره وارد بازار شوند. در هفته پایانی اسفند افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم که همین موضوع می‌تواند امیدوار کننده باشد که با گذر زمان اعتماد برگردد و بازار به روند تعادلی خود نزدیک‌تر شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها