|

رصد بازار

قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه 12 فروردین 1400

قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه 12 فروردین 1400 به دلار و تومان چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

امروز پنجشنبه 12 فروردین 1400 هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۵۹,۱۴۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۳۰۰ تومان معادل ۱,۵۵۵,۶۴۱,۵۸۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۶۹.۰۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۵۳% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹(13 March 2021) معادل ۶۱,۶۸۳.۸۶ دلار بوده که همینک %۴.۱۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.


آخرین اخبار مرتبط با بیت کوین را اینجا ببینید.


قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه 12 فروردین

همانطور که گفته شد قیمت بیت کوین امروز 12 فروردین 1400 به دلار برابر با $59,149 دلار و معادل ۱,۵۵۵,۳۰۴,۰۴۱ تومان می باشد. به جدول تغییرات قیمت بیت کوین در دو سال گذشته توجه کنید.

یک ساعت یک روز یک هفته دو هفته یک ماه شش ماه یک سال دو سال
-0.34% 0.52% 11.68% 0.07% 21.46% 461.73% 834.78% 1,172.47%

بیت کوین چیست؟

در قسمت قبلی به بررسی قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه 12 فروردین 1400 به دلار و قیمت بیت کوین امروز 12 فروردین 1400 به تومان پرداختیم. اما فارغ از قیمت بیت کوین شاید برای دسته ای از شما عزیزان سوال باشد که بیت کوین چیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بیت کوین یکی از انواع ارز های دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین می باشد.

بیت کوین و کریپتوکارنسی ‌های دیگر، خطوطی از رمزهای رایانه ‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌ های قوی و مصرف انرژی برق بسیار زیادی تولید می‌ شوند. به کریپتوکارنسی ‌ها، ارز دیجیتال هم گفته می‌ شود.

این ارزها، شکلی از پول‌ های دیجیتالی هستند که با محاسبات ریاضیاتی پیچیده خلق می ‌شوند. شاید سوال کنید که معنای کریپتو در واژه کریپتوکارنسی یعنی چه و از کجا می‌آید. این واژه از کریپتوگرافی گرفته شده است. کریپتوگرافی به فرایندی گفته می‌شود که خلق سکه ‌های جدید را حفاظت می ‌کند.

نکته مهمی که درباره بیت ‌کوین و ارزهای مشابه آن وجود دارد، نبود نظارت ‌های مرکزی بر آنهاست. به عبارت بهتر، هیچ دولت، نهاد و ارگانی روی این ارزها نظارت ندارد و در بستر شبکه ‌ای کاملا آزاد، بی‌ سانسور و بی ‌مانع فعالیت می ‌کنند. بیت کوین مزیت های ویژه ای دارد. به همین دلیل مزیت های بالای این رمز ارز موجب گستردگی محبوبیت و استفاده از آن در بازار ارز های دیجیتال شده است. 

سازنده بیت ‌کوین کیست؟

در قسمت های قبلی این مقاله به بررسی قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه 12 فروردین 1400 پرداختیم. همچنین توضیحاتی در خصوص چیستی بیت کوین این رمز ارز محبوب ارائه شد. اما سوالی که مطرح است، این است که سازنده بیت کوین گیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بیت کوین اولین پیاده سازی یک مفهوم به نام "ارز سری" است که اولین بار در سال 1998 توسط وِی دای در فهرست ایمیل سایفرپانک ها، توصیف شده بود و بیان می کرد که این مفهوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنش های روی آن، به جای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است.

مشخصات اولین بیت کوین و اثبات مفهوم در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد، پروژه را به اواخر سال 2010 موکول کرد. از آن موقع این جامعه به طور نمایی با توسعه دهندگان بسیاری که روی بیت کوین کار می کنند، رشد کرده است

گمنامی ساتوشی اغلب باعث نگرانی های ناموجهی می شود که بسیاری از آنها به فهم نادرست از طبیعت متن باز بیت کوین بر می گردد. پروتکل بیت کوین و نرم افزار به صورت باز منتشر شده است و هر توسعه دهنده ای در هر کجای گیتی می تواند کد آنرا بازبینی کرده و یا نسخه تغییر یافته نرم افزار بیت کوین مخصوص خودش را بسازد. تاثیر ساتوشی نیز مانند توسعه دهندگان کنونی، محدود به تغییراتی بود که از دیگران اقتباس می کرد و بنابراین بیت کوین را کنترل نمی کرد. امروزه هویت مخترع بیت کوین به خودی خود احتمالاً مانند هویت شخصی است که کاغذ را اختراع کرده بود.

بیت‌ کوین چگونه کار می‌ کند؟

اما بیت کوین چگونه کار می کند؟ از دید کاربر، بیت کوین چیزی بیش از یک اَپ روی گوشی تلفن همراه و یا یک برنامه کامپیوتری که یک کیف پول بیت کوینی شخصی برایش تهیه کرده و به کاربر اجازه می دهد تا با آن به ارسال یا دریافت بیت کوین ها بپردازد، نیست. برای بیشتر کاربران، روش کار بیت کوین در همین حد است.

در پشت این پرده، شبکه بیت کوین یک دفتر کل عمومی به نام "زنجیره بلاک" را به اشتراک گذاشته است. این دفتر کل شامل تمامی تراکنش هایی است که تا کنون پردازش شده است و به کامپیوتر کاربر اجازه می دهد تا درستی هر تراکنش را بیازماید. اعتبار هر تراکنش به وسیله امضای دیجیتالی مربوط به آدرس های ارسال، محافظت می شود و به همه کاربران اجازه می دهد تا بر ارسال بیت کوین ها از آدرس های بیت کوینی خود، کنترل کامل داشته باشند.

افزون بر این، هر کسی می تواند تراکنش ها را با استفاده از توان محاسباتی سخت افزاری که ویژه این کار است، پردازش کرده و برای این سرویس، بیت کوین هایی را هم به عنوان جایزه بدست آورد. به اینکار اصطلاحاً "استخراج" می گویند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها