|

چرا بورس احیا نمی‌شود؟

پیش بینی بورس یکشنبه 15 فروردین؛ بورس گرفتار تله برجام!

پیش بینی می شود بازار بورس در روز یکشنبه 15 فروردین همچنان منفی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار بورس این روزها بسیار کسل کننده و کم رمق شده و به نظر می رسد سرمایه گذاران از هر فرصتی برای خروج از این بازار استفاده می کنند. 

حقوقی های بازار هم این روزها هیچ حمایتی از بازار نمی کنند و اگر بخواهیم وضعیت این روزهای بازار سرمایه را در یک کمله توصیف کنیم هیچ کلمه بهتر از "قفل" نیست!

سایه سنگین صف فروش بر سر ۷۵ درصد بازار

در پایان معاملات امروز شنبه 14 فروردین شاخص کل بورس 11 هزار و 527 واحد سقوط کرد و به ایستگاه یک میلیون 282 هزار و 872 واحدی رسید. ریزش شاخص کل در حالی رخ داد که تشکیل صف فروش برای ۴۸۵ نماد در بازار سرمایه حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در ساعات پایانی معاملات امروز بیش از سه چهارم نماد‌ها صف فروش دارند و ارزش کل صف‌ها به رقمی حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در این بازار عجیب و غریب ۲۲ نماد که سه درصد بازار را تشکیل می‌دهند صف خرید ۲۵۰ میلیارد تومانی دارند.

1

پیش بینی بازار بورس یکشنبه 15 فروردین

باتوجه به رکود حاکم بر بازار سرمایه و صف های فروش سنگینی که در بازار وجود دارد به نظر می رسد روند منفی و نزولی شاخص بورس کماکان ادامه داشته باشد و پیش بینی می شود حداقل در کوتاه مدت بازار سرمایه هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاران نداشته باشد.

بازار سهام گرفتار در تله برجام!

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در توییتی نوشت:

«اقتصاد ایران و بازار سرمایه به طور اخص در تله انتظارات برجام افتاده است. دادن وعده توافق در کوتاه مدت، اعلام ارقام پایین برای دلار، خوش‌بینی مفرط در تنظیم بودجه و بلاتکلیفی فعالان اقتصادی برای ماه‌های آینده مهم‌ترین مشکلات امروز کشور است.»

photo5998841867149620601

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها