|

پراید در بازار چند؟

قیمت انواع پراید و تیبا امروز 15 فروردین 1400

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود سه میلیون تومان گران شده و به‌قیمت ۱۲۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 112میلیون تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

قیمت انواع پراید امروز 15 فروردین 1400

خودرو قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  126,000,000
سایپا 131  112,000,000
سایپا 151  109,000,000
تیبا 1  120,000,000
تیبا 2 129,000,000

گرانی خودرو چه تاثیری بر سهام خودروسازان دارد؟

رئیس شورای رقابت از افزایش حدود ۱۴ درصدی قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ خبر داد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به فاصله قیمت نماد خودروسازان با قیمت بازار احتمال دارد با نزدیک شدن این قیمت‌ها به یکدیگر به سودآوری برسند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو در سال ۹۹ بسیار بازار پر فراز و نشیبی بود و در مقابل نمادهای خودرویی در بازار سهام با افزایش و افت قیمت زیادی در سال ۹۹ همراه بودند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفته است: قطعا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت. در زمستان سال ۹۹ تورم ۱۴ درصد را اعمال نکردیم اما در بهار میزان تورم بخشی را به علاوه رقم زمستان یکجا به قیمت خودرو اضافه می‌کنیم.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره فاصله قیمتی نماد خودروسازان با قیمت‌های کارخانه گفت و توضیح داد: فاصله بین قیمت نماد با قیمت کارخانه خودروسازن زیاد است. با افزایش قیمت خودرو احتمال دارد قیمت سهام نیز تا حدودی افزایش پیدا کند و به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

رئیسی به جلسه سه‌شنبه برجام اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به بحث پیش آمده، نتیجه جلسه برجام هم برای بازار خودرو و هم برای سهام خودروسازان در بورس بسیار اهمیت دارد. اگر برجام اتفاق بیافتد و تا حدودی صادرات و واردات راحت‌تر انجام شود، طبیعتا خودروسازان با افزایش تولید همراه می‌شوند و سودآوری بهتری خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر در ادامه روند برجام خودروسازان با افزایش تولید همراه شوند، احتمال دارد نماد آن‌ها در بازار سرمایه با روند متعادل‌تری همراه شوند.

ایمان رئیسی به احتمال به نتیجه نرسیدن برجام اشاره و اظهار کرد: با فرض اینکه برجام به نتیجه نرسد، در سال‌های گذشته تجربه نشان داده است که خودروسازان پتانسیل رشد در بازار خرید و فروش خودرو و همچنین رشد در بازار سرمایه را دارند. همانطور که در سال ۹۹ میزان تولید خورد نزدیک به دو برابر سال گذشته بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها