|

چشم‌انداز بورس هفته جدید

پیش بینی بورس شنبه 21 فروردین، ادامه سقوط آزاد بورس!

پیش بینی بازار بورس شنبه 21 فروردین 1400 و ادامه روند نزولی قیمت سهام ها

لینک کوتاه کپی شد

اوضاع بورس خوب نیست سهامداران هر روز شاهد آب رفتن سرمایه خود هستند و از طرفی صف های فروش سنگین هم اجازه نقد کردن به سهامداران نمی دهد. 

شاخص بورس تهران در پایان معاملات هفته سوم فروردین ماه بیش از 43 هزار واحد کاهش یافت و در پایان معاملات هفته به ایستگاه یک میلیون 249 هزار واحدی رسید.

سه چهارم بورس تهران قفل در صف فروش!

با وجود گذشت بیش از هفت ماه از روند نزولی بازار سرمایه، چهارشنبه در آخرین روز کاری هفته هم نماد‌های بورسی با هجوم فروشنده‌ها روبرو هستند. طوری که بیش از ۴۸۰ نماد یعنی سه چهارم بازار دچار صف فروش شده‌اند. ارزش صف‌های فروش تا ساعات پایانی معاملات به حدود چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در آن سو حدود ۲۷ نماد صف خریدی به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان دارند که نه از نظر تعداد و نه از نظر ارزش تناسبی با صف‌های فروش ندارد.

 روند نزولی بورس تهران ادامه دارد

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بازار در حال برگشت به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار است و احتمالا روند نزولی شاخص ادامه دارد.

چرا مذاکرات وین هیچ تاثیری بر بازار سرمایه نداشت؟

بالاخره بعد از مدت‌ها سه شنبه شب نشست ایران با ۱+۴ با محوریت برجام برگزار شد. نشستی که ایران در آن خواستار رفع کامل تحریم‌ها شده است. اما چرا این نشست هم نتوانست روند منفی بورس را مثبت کند؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نشست وین گفت: به نظر من مذاکره رویدادی سوخته است و فعلا تاثیر زیادی بر بازار سهام ندارد. حتی به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری شاید اینگونه اقدامات نمایش‌های تبلیغاتی باشد.

این کارشناس در رابطه با سناریوهای موجود این نشست گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و در آینده مذاکره صورت گیرد بازار سهام به دلیل کاهش قیمت دلار تغییر جهت می‌دهد و صنایعی مانند گروه‌های بانکی و خودرویی اقبال بیشتری دارند اما اگر مذاکره نشود و قیمت دلار رو به افزایش باشد اقبال با صنایع ارزمحور مانند گروه فلزی و پتروشیمی است.

این کارشناس در ادامه گفت: فعلا روند بازار سهام متعادل و رو به پایین است و در این شرایط مذاکرات تاثیری بر جو بازار ندارد و تنها متغییر مهم پیش ‌روی بازار سهام، انتخابات است.

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها