|

افزایش تقاضا برای طلا

افت ارزش دلار طلای جهانی را گران تر کرد

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1747 دلار رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش روبرو شده تا روند صعودی روز گذشته ادامه یابد.

به گزارش رویترز، پس از انتشار آمارهایی که نشانگر افزایش بیشتر از انتظار تورم در آمریکا بوده، تقاضا برای طلا با افزایش روبرو شده و این مساله موجب رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها شده است.

بر اساس این گزارش افزایش تورم در اقتصاد آمریکا موجب افت ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه شده و این عامل مهمی برای رشد تقاضا و قیمت طلا بوده است. سرمایه گذاران در چنین شرایطی ترجیح می دهند تا برای پوشش دارایی و سرمایه خود در برابر فشارهای تورمی، طلای بیشتری خریداری کنند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1747 دلار رسیده است. 

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه مارس با بیشترین رشد در 8 سال و نیم اخیر روبرو شده است. 

پس از انتشار این امارها ارزش دلار آمریکا نیز به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده و این مساله موجب شده تا طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر شود. نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز با کاهش روبرو شده است. 

نگرانی های اعلام شده از سوی مقام های بهداشت و درمان آمریکا مبنی بر به تاخیر انداختن استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت جانسون اند جانسون نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است. 

پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا امسال به 5 تا 6 درصد خواهد رسید که علت اصلی آن روند سریع واکسیناسیون و برنامه های کمک مالی دولت خواهد بود. 

تازه ترین آمارهای مهم و رسمی نشان می دهد صادرات چین در ماه مارس با رشد چشمگیری روبرو شده و رشد واردات این کشور نیز به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده است. 

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 25.42 دلار رسیده است. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها