|

خبرهای جدید از سهام عدالت

هر مشمول سهام عدالت در هر استان چقدر دارایی دارد؟

حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت با انتخاب روش مدیریت غیرمستقیم، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

آزادسازی سهام عدالت امروز وارد سالگرد خود شد و شمارش معکوس برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز آغاز شده است. درواقع از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، حدود ۳۰ میلیون نفر با انتخاب روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود، سهام‌دار این شرکت‌ها شدند و اکنون دارایی این شرکت‌ها نیز از ارزش سهام سهامداران هر استان تشکیل شده است.

در این راستا، درحالی که چندی پیش فرصت برای کاندیداتوری اعضای هیات‌مدیره این شرکت‌ها به پایان رسید و بیش از ۲۰۰۰ نفر نیز نامزد شدند، کمتر از ۱۰ روز دیگر، نخستین مجمع الکترونیکی این شرکت‌ها برگزار می‌شود و مشمولان هر استان باید برای انتخاب سرنوشت سرمایه خود، پس از سجامی شدن، در این مجامع حضور یابند و به نامزد مورد نظر خود رای دهند. قرار است هر شرکت استانی، پنج عضو هیات‌مدیره داشته باشد و چنانچه تعداد شرکت‌کنندگان در نخستین مجمع به حدنصاب نرسد، مجمع مجدد و با هر تعداد سهامدار برگزار خواهد شد.

ارزش سهام عدالت در هر استان

در این میان اما باید به سرمایه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت‌ها توجه داشت. درواقع افرادی که به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب می‌شوند، به نوعی سکان‌دار سرمایه شرکت‌ها خواهند شد و نحوه عملکرد آنها روی سرمایه شرکت‌ها یا به عبارتی سرمایه هر مشمول آن استان تاثیرگذار خواهد بود.

اما در میان استان‌های کشور، استان خراسان رضوی با بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان دارایی، از بیشترین سرمایه و استان سمنان با حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان دارایی، از کمترین سرمایه برخوردار هستند که البته باید به این نکته توجه کرد که تعداد سهامداران استان خراسان رضوی بیش از دو میلیون نفر و تعداد سهام‌داران استان سمنان ۲۲۰ هزار نفر است.

لازم به ذکر است به دلیل یکپارچه بودن استان‌های تهران و البرز در زمان ثبت‌نام سهام عدالت، هنوز به صورت رسمی دارایی و تعداد مشمولان هر استان مشخص نشده است اما به گفته مسئولان، میزان دارایی شرکت سرمایه‌گذاری استانی تهران، حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان است.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها