|

نانوایان نان را چند می فروشند؟

قیمت انواع نان ۵۰ درصد گران شد!

رئیس اتحادیه نانوایان کرج گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت مصوب شد که امسال نرخ انواع نان حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت‌نیوز،  حجت‌الله نصیری گفت: افزایش نرخ نان در کرج از گذشته متاثر از پایتخت بوده و هر وقت قیمت نان در تهران افزایش داشته، به قیمت نان در کرج هم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ قیمت نان تغییر نکرده، افزود: طی دو سال اخیر علی رغم افزایش چند برابری مواد اولیه، اجاره مغازه، دستمزد کارگر و … نرخ نان ثابت مانده بود که این امر نارضایتی فعالان این صنف را به دنبال داشت.

وی توضیح داد: با رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت مصوب شد که امسال نرخ انواع نان حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که این افزایش به صورت غیر رسمی اعمال شده و چند روزی است که نانوایان نان را با نرخ جدید به فروش می‌رسانند.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داشتیم، ابلاغ رسمی نرخ جدید نان به چند روز آینده موکول شده است.

 

نانوایان نان را چند می فروشند؟

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که طی یکی دو ماه اخیر نانوایی‌ها راسا اقدام به افزایش قیمت نان تا حدود ۵۰ درصد کرده اند. البته نرخ‌ها در واحدها متفاوت بوده و در حال حاضر شاهد چند نرخی بودن نان در سطح کشور هستیم؛ به عنوان نمونه برخی از واحدها نان لواش را با قیمت ۴۰۰ تومان، برخی با قیمت ۴۵۰ تومان و برخی دیگر همان نرخ مصوب ۳۰۰ تومان می‌فروشند.

سنگک هم یا با افزایش نرخ به مشتریان عرضه می‌شود یا از وزن و کیفیت افزودنی‌های آن کاسته شده است. به این معنا که علاوه بر وزن نان، از کنجد نامرغوب برای آن استفاده می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها