|

افزایش نسبی قیمت طلا

قیمت طلا چگونه به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسید؟

انتشار آمارهای ناامیدکننده اقتصادی در چین و آمریکا عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بالاترین حد در 3 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش اینوستینگ، انتشار آمارهای ناامیدکننده اقتصادی در چین و آمریکا عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.75 درصد افزایش به بیش از 1851 دلار رسیده که بالاترین رقم از 10 فوریه به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا که معمولا در مسیر مخالف طلا حرکت می کند، امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شد ولی بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا با کاهش همراه شده است. این در حالی است که بازدهی اوراق قرضه آمریکا هفته گذشته به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده بود. 

تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد رشد تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل به کمتر از 9.8 درصد رسیده که این مساله نشانگر کندشدن آهنگ رشد و رونق اقتصادی این کشور است. 

آمارهای جدید آمریکا نیز نشان می دهد خرده فروشی در این کشور طی ماه آوریل نسبت به مارس افزایش نداشته است، آن هم در شرایطی که دولت آمریکا بسته های کمک مالی کرونایی را اجرا کرده است. 

انتشار آمارهای ضعیف خرده فروشی در آمریکا تا حد زیادی نگرانی ها درباره فشارهای تورمی و گمانه زنی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داده است. 

طی روزهای گذشته برخی مقام های ارشد فدرال رزرو امریکا و کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش فشارهای تورمی و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در اقتصاد هشدار داده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها