|

زلزله در بازار رمزارزها

بازی ایلان ماسک با سرمایه های مردم دنیا

برخی از فعالان بازار رمزارزها بر این باورند که ایلان ماسک به یک نوسانگیر بزرگ از سرمایه گذاران تبدیل شده

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در پی توئیت های متناقض ایلان ماسک پایه گذار و مالک شرکت تسلا قیمت بیت کوین بار دیگر با افت شدیدی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، انتشار توئیت های ضد و نقیض از سوی ایلان ماسک بار دیگر موجب نوسانات شدید بازار رمزارزها به خصوص بیت کوین شده است.

بر اساس این گزارش قیمت بیت کوین پس از توئیت های متناقض ایلان ماسک به پایین ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید و تا 42185 دلار افت کرده است.

ایلان ماسک در آخرین توییت خود ادعا کرده است که شرکت تسلا هیچ بیت‌کوینی را نفروخته است. این در حالی است که وی یک روز قبل اعلام کرده بود ممکن است تسلا این کار را انجام داده باشد و هفته گذشته نیز گفت دیگر بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهای خود قبول ندارد و دلیل آن را نگرانی در مورد مصرف انرژی طی استخراج این ارز مجازی اعلام کرد.

ایلان ماسک بازار ارزهای مجازی را با اشتیاق خود به این نوع سرمایه‌ها تقویت کرد ولی اخیراً تجارت این ارزهای مجازی را با اعلام عدم تمایل خود به بیت کوین مختل کرده است. درست است که بیت کوین، دوج کوین و اتر نسبت به سال گذشته میلادی در همین زمان افزایش قیمت بسیاری دارند، ولی گردش مالی آنها اخیراً کاهش یافته است.

روز گذشته یک حساب کاربری در توئیتر نوشت: بیت کوین‌بازها چند هفته دیگر که بفهمند شرکت تسلا بیت کوین‌های خود را فروخته، دو دستی بر سرشان می‌زنند.

برخی از فعالان بازار رمزارزها بر این باورند که ایلان ماسک به یک نوسانگیر بزرگ از سرمایه گذاران تبدیل شده و با توئیت های متناقض خود از سرمایه گذاران نوسان می گیرد.

با این سقوط بار دیگر تحلیلگران تکنیکال دیدگاه های بدبینانه ای را مطرح کردند و از رسیدن قیمت بیت کوین به سطح ۲۹ هزار و حتی ۲۲ هزار دلار سخن می گویند. به گفته این گروه اگر حمایت بیت کوین در محدوده ۴۱ هزار تا ۳۹ هزار دلاری از بین برود این اتفاق می تواند رخ دهد. این تحلیلگران گمان می کنند تا نیمه نخست خرداد قیمت بیت کوین کانال ۲۰ هزار دلاری را لمس خواهد کرد.

از دید این گروه حد ضرر فعال شده است و دارندگان ارزهای دیجیتالی باید به صورت پله ای سرمایه های خود را نقد کنند زیرا روند بازار نزولی شده است.

ایلان ماسک یکی از سلبریتی ها بازارهای ارز دیجیتال در چند ماه گذشته بود که  توئیت های او برای معامله گران تازه کار بازار جهت دهنده بود. او اوائل بهمن در توئیتر خود بازار ارزهای دیجیتالی را با یک شوک خبری روبرو کرد.

 او در آن تاریخ خبر داد که تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار پول نقد شرکت برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کرده است ،این خبر قیمت آن را به یک رکورد رساند و اعتبار این ارز دیجیتال را افزایش داد، ارزهایی که علی رغم شک و تردید طولانی مدت ، به یک دارایی اصلی تبدیل شدند.

اما در هفته گذشته توئیت های او، وفاداران رمزنگاری را لرزاند. در اولین توئیت او نوشت:”ما نگران مصرف فزاینده سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین و انجام تراکنش‌های آن هستیم؛ علی‌الخصوص زغال‌سنگ که بیشترین تولید (گازهای گلخانه‌ای) را دارد. ایده ارزهای دیجیتال از بسیاری جهات فوق‌العاده است و آینده روشنی دارد؛ اما این ایده نباید به قیمت آسیب‌های جدی به محیط‌زیست ما عملی شود. تسلا قصد فروش‌ بیت کوین‌های خود را ندارد و به‌محض اینکه استخراج بیت کوین به سمت انرژی‌های پایدارتر حرکت کند، از آن در تراکنش‌های خود استفاده خواهد کرد. ما همچنین به‌دنبال ارزهای دیجیتالی هستیم که مصرف انرژی آنها از یک درصد بیت کوین هم کمتر باشد.”

این توئیت قیمت بیت کوین را وارد فاز نزولی کرد،طی هفت روز گذشته ، بیت کوین با افت ۲۵٫۷۵ درصدی مواجه شد. پس از این ایلان ماسک در پاسخ به یک توئیت ناشناس نوشته است:” تسلا احتمالاً دارایی بیت‌کوین خود را فروخته است و باقی آن را هم به فروش خواهد رساند.

با قیمت ۴۳ هزار دلار ، بیت کوین یک سوم از ارزش خود را ۲۵ فروردین از دست داده است. در آن مقطع قیمت به بالاترین رقم خود یعنی ۶۴ هزار دلار رسیده بود.

 الکساندر وازیلیف، یکی از موسسان شبکه پرداخت جهانی مرکوریو، در این باره گفت: با این کاهش ارزش بیت کوین و در صورت ادامه فروش، ارزش این ارز مجازی به 40 هزار دلار می رسد. اما بیت کوین از این وضعیت جان بدر برده و در میان مدت یا بلند مدت دوباره تا 70 هزار دلار بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: بازار تاثیرپذیری خود از توییت‌های ایلان ماسک را ثابت کرده است، بنابراین ممکن است بیت کوین به مدت طولانی‌تری کمتر از 50 هزار دلار باقی بماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها