|

وضعیت بازار در هفته اول خرداد

افزایش ۳۴ درصدی خروج سهام داران از بورس

در آخرین روز کاری هفته برای یازدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که در سه روز ابتدایی هفته شاخص کل روندی نزولی داشت و شاخص در روز دوشنبه به کانال یک میلیون واحدی سقوط کرده بود، در روز سه‌شنبه به کانال ۱٫۱ میلیونی بازگشت و در روز چهارشنبه نیز سبزپوش ماند. در پایان هفته اخیر شاخص کل ۴۵ هزار و ۴۷۵ واحد پائین‌‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت ۱۴ هزار و ۸۴۳ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۳ هزار و ۹۱۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۵ هزار و ۴۷۵ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۳٫۹ درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی بود که در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۲ واحد رشد کرد.

روند شاخص کل هم‌ وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن پس از ۱۰ روز صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۴ هزار و ۸۴۳ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ واحد رسید و بازدهی منفی ۳٫۷ درصدی را ثبت کرد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهار‌شنبه بود که ارزشی معادل ۵ هزار و ۱۶ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز شنبه محقق شد که به رقم ۸ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۶ هزار و ۵۷۷ تومان بود که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیاردی هفته پیشین، افت ۶۰ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۱۱۲ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌یکشنبه برمی‌گردد که ۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان بود.

رشد ۳٫۸ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳ هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۳۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۳٫۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۱۱ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان بود.

افزایش ۵٫۴ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۵٫۴ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۲۱ میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۱۵۳ میلیارد تومان بود.

افزایش میانگین خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر در روز چهار‌شنبه برای یازدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و میزان خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین افزایش یافت. در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۵۰۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها