|

ساز گرانی های جدید در کشور کوک می شود؟

قیمت دلار در هفته دوم خرداد افزایش می یابد؟

نرخ دلار طی چند هفته گذشته در مدار نزولی قرار گرفت هر چند این مهم چندان پایدار نبود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بنا به اظهار نظر کارشناسان این احتمال وجود دارد که نرخ ارز تا پایان سال به بالای ۲۷۰۰۰ تومان نیز افزایش یابد و کف قیمتی آن به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید. با این اوصاف آمدن نرخ دلار تا پایان سال به زیر ۲۰ هزار تومان عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد اتفاقی که به یقین ساز گرانی های جدید را در کشور کوک خواهد کرد.

نقش برجام در کاهش نرخ ارز

به طور کلی باید در نظر داشت، حتی در صورت تحقق برجام طی روزهای پایانی عمر دولت روحانی باز هم نرخ ارز با تغییر چندان محسوسی مواجه نخواهد شد، چرا که در شرایط موجود امکان کاهش نرخ ارز بسیار دور از ذهن است و فرکانس‌های لازم برای کاهش قیمت از بازار و سیاسیون دریافت نمی‌شود.

 جالب است بدانیم که یکی دیگر از موانع کاهش نرخ ارز را می‌توان در کسری بودجه جستجو کرد، چرا که طبق پیش بینی های صورت گرفته، کسری بودجه در سال جاری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. بنابراین در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان کاهش یابد.

تزریق دلار در 1400 رکورد شکست

متاسفانه عرضه هفتگی دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به هفته گذشته 50 درصد افزایش یافت و روی بیشترین مقدار سال جدید قرار گرفت که این خود موید عدم ثبات اقتصادی و میل به عدم کاهش قیمت ارز دارد. 

به طور کلی باید در نظر داشت که متوسط قیمت‌های هفتگی دلار و یورو در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد روند افزایشی را ادامه دادند. متوسط هفتگی قیمت دلار بازار آزاد به بالای 23 هزار تومان بازگشت و متوسط هفتگی یورو نیز دوباره بالای 28 هزار تومان قرار گرفت. در پایان باید یادآور شد که روند افزایشی قیمت متوسط هفتگی دلار و یورو که از هفته گذشته آغاز شده بود، این هفته نیز ادامه یافت. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها