|

واریز یارانه نقدی

در تیر ماه منتظر این 4 واریزی‌های نقدی باشید؟

اولین یارانه‌ای که هر ماه واریز می‌شود، یارانه معیشتی بنزین است. این یارانه که شامل 60 میلیون نفر از جمعیت کشور می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

 در تیر ماه احتمالا 4 واریزی برای مردم وجود دارد، ممکن است برخی خانواده‌ها همه این چهار واریزی را دریافت کنند و ممکن است برخی تنها برخی از این واریزی‌ها نصیبشان شود. مانند ماه‌های دیگر بخش زیادی از مردم دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین دریافت خواهند کرد. کسری مستمری فروردین بازنشستگاه تامین اجتماعی پرداختی سوم است که در این ماه واریز می‌شود. اما اگر این بار وعده مسئولان محقق شود، واریز سود سهام عدالت چهارمین واریزی تیرماه 1400 خواهد بود.

اولین واریزی نقدی تیرماه

اولین یارانه‌ای که هر ماه واریز می‌شود، یارانه معیشتی بنزین است. این یارانه که شامل 60 میلیون نفر از جمعیت کشور می‌شود، از آذر 98 و بعد از افزایش قیمت بنزین واریز آن شروع شد.

یارانه معیشتی بنزین معمولا 10‌ام هر ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود. مبلغ آن بسته به تعداد افراد خانواده متفاوت است. خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

البته باید توجه داشت که این واریزی برای خانوارهایی که مشمول مرحله دوم وام یک میلیونی کرونا شده‌اند، کمتر است. مرحله دوم وام یک میلیونی به 7 میلیون خانوار پرداخت شد و قرار شد این وام که سود 4 درصد دارد، در 30 قسط 35 هزار تومانی از حساب یارانه بگیران معیشتی بنزین کسر شود. تاکنون 6 قسط آن کسر شده و در تیر ماه قسط هفتم آن کم خواهد شد. بنابراین یک خانواده 4 نفره که وام دوم یک میلیونی کرونا را دریافت کرده فعلا 137 تومان یارانه بنزین دریافت می‌کند.

یارانه نقدی باز 20‌ام واریز می‌شود؟

واریزی بعدی اما قدمت بیشتری دارد و بیش از یک دهه از واریز آن می‌گذرد، این واریزی یارانه نقدی است که مبلغ آن همچنان روی 45500 تومان به ازای هر فرد ثابت مانده است. این یارانه به 78 میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت و معمولا بامداد 20‌ام هرماه به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

اما چندی است که همه خانواده‌ها این یارانه را به طور کامل دریافت نمی‌کنند. در واقع 21 میلیون خانواری که در مرحله اول وام یک میلیونی کرونا را دریافت کرده‌اند، درست یک سال است که اقساط وام از مبلغ یارانه نقدی آنها کسر می‌شود و 18 امین قسط آن از یارانه واریزی تیرماه کسر می‌شود. بر این اساس یک خانواده 4 نفره که وام اول کرونا را دریافت کرده‌اند، به جای 182 هزار تومان، 147 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

خبر خوش برای بازنشستگاه تامین اجتماعی

حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا از 20‌ام هر ماه آغاز شده و بر اساس حروف الفبا تا پایان ماه واریز می‌شود.

امسال به دنبال اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رشد نسبتا مناسبی داشت. به طوریکه حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با 30 سال سابقه به نسبت سال 1398 به میزان 158درصد افزایش یافت و دریافتی این افراد در سال 1400 با داشتن همسر و دو فرزند به 4 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

اما غیرحداقل بگیران در فروردین ماه واریزی کمتری نسبت به احکام جدید داشتند. با وجود وعده‌های زیاد مابه‌التفاوت حقوق فروردین سایر سطوح تا کنون پرداخت نشده است. علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، دیروز اعلام کرد که این واریزی چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قول داد این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.

طلسم سود سهام عدالت می‌شکند؟

اما واریزی نهایی تیر ماه احتمالا سود سهام عدالت است. نیمی از سود سهام عدالت پیش از عید واریز شد و با وجود وعده‌های مختلف باقی مانده آن تا کنون پرداخت نشده است. آخرین وعده وزیر اقتصاد به عنوان عضوی از دولت برای واریز سود سهام عدالت عید قربان مصادف با 30 تیرماه بوده است.

در صورت تحقق این وعده حدود 186 هزار تومان برای سهام عدالت یک میلیون تومانی، 99 هزار تومان برای سهام عدالت 532 هزار تومانی و 91 هزار تومان برای سهام عدالت 492 هزار تومانی تا پایان تیر ماه واریز خواهد شد.

منبع: بورسان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها