|

جزییات وام ۷ میلیون تومانی بانک مرکزی

وام ۷ میلیون تومانی صرفه دارد؟

بانک مرکزی برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه، وام هفت میلیون تومانی با سود ۱۸ درصدی می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

بانک مرکزی دستور داده که پنج بانک وام هفت میلیون تومانی پرداخت کنند. این وام پول نقد نیست، بلکه یک کارت اعتباری است که دریافت کننده باید از فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد بانک هستند کالا خریداری کند.

این موضوع که مردم نمی‌توانند از این وام برای دیگر هزینه‌های زندگی خود استفاده کنند مورد اعتراض مردم است. نرخ سود این وام ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۱۸ ماهه است یعنی هر قسط این وام ۴۴۶ هزار تومانی است.

بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید این وام را می‌دهد اما به چه قیمتی؟

بانک مرکزی از جیب مردم و قیمت گران فروختن کالاهای مصرفی به زنجیره تولید کمک می‌کند. بنابراین این کمک به مردم نیست، بلکه برداشت از جیب مردم است.

«پول که نمیدن یه کارت میدن برای خرید کالاهای اساسی یعنی شما میری برنج وروغن و چیزای دیگه با این کارت اعتباری میخری بعد ماهی ۴۵۰ تومن قسط میدی با سود ۱۸ درصد رئیس بانک کلی منت سرت میزاره به چشم گداها نگات میکنه کارتو را نمیدازه»

«هم سود میگیرن هم وسیله خودشون میفروشن بدبخت مردم اینها فقط به فکر خودشون هستن»

«ازین وام چ فایده ای میرسه ب ما این چ وامیه ک اصلا اخیتاری نداریم ک نقد باشه یا ن»

«من تا حالا وام بدون پول ندیدم حالا مسئولین محترم بفرمایند مردم را بدهکار بانک میکنن با سود ۱۸ درصد و بجای پول حلوا ارده یا پفک نفکی ب مردم میدن بابا گلی ب جمالتان ک این همه بفکر مردم هستید»

«اجبار در خرید و خرج کردن زوری وام!? هفت میلیون وام رو با بهرە هجدە %برم فروشگاە برنج و روغن و تی تاپ بگیرم!!!! وام و واسە خرید گوشی میخوام»

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها