|

پیش بینی بورس در گفت و گوی «شایا نیوز» با یک کارشناس بازار سرمایه

سرمایه گذاران خرد برای ورود به بورس دست نگه دارند

shayanews

بازار سرمایه یعنی حرکت سهام و شاخص وابستگی قابل توجهی به نرخ تورم و چشم اندار تورم دارد.اکنون بورس روند صعودی دارد و قرار است این شرایط…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- در حالی که اغلب سهامداران انتظار داشتند بازار سرمایه معاملات امروز خود را با رشد همراه کند اما کمتر سهامدارانی انتظار رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس را داشتند و از این جهش در پایان معاملات غافلگیر شدند.این روند از هفته گذشته آغازشده و بورس قراراست در نیمه دوم مردادماه روزهای طلایی را مانند نیمه اول سپری کند.

یک کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به «شایانیوز» گفت: به طور کلی وضعیت بازار سرمایه یعنی حرکت سهام و شاخص وابستگی قابل توجهی به نرخ تورم و چشم اندار تورم دارد.

مهدی رباطی ادامه داد: با توجه به اینکه در در اذهان عمومی تلقی اینکه گشایش سیاسی اتفاق نمی افتد، وجود دارد، در عین حال نیز نرخ ارز که بر مدار افزایش قرار دارد وهمچنین مذاکرات برجامی نیز فعلا در حالت سکون و رکود قرار دارد، می توان این پیش بینی را داشت که بازار بورس طی چند ماه آینده همین روند رشد را را خواهد داشت و بعید به نظر می رسد که ریزش در این بازار داشته باشیم.

این کارشناس بورس در پاسخ به این سوال که می توان به سرمایه گذاران  برای ورود به بورس توصیه کردهم گفت: باید سرمایه گذاران را به دو دسته حرفه ای و خرد تقسیم کرد که سرمایه گذاران حرفه ای قطعا در این شرایط به بورس ورود پیدا می کنند اما به سرمایه گذاران خرد توصیه می شود که برای ورود به بازار سهام به صورت مستقیم وارد نشده و از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد شوند.

وی در پایان باز هم متذکر شد که به طور کلی به سرمایه گذاران خرد توصیه می شود که برای ورود به بازار سهام فعلا دست نگه دارند چرا که هنوز وضعیت بورس پایدار نیست.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها