|

پیش بینی تعادل در بورس روز دوشنبه 11 مرداد 1400

shayanews

با توجه به شرایط امروز که اتفاق خاصی در بازار سهام نیفتاده، می توانیم به راحتی یک روند متعادل را برای روز بعد یعنی 11 مردادماه پیش بینی کنی…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری بازار سهام باز هم با تحرکات مثبت آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد قرار گرفت و هفت هزار واحد مثبت را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز هم‌سو با روند کلی بازار سهام، با رشد ۹۰۰ واحدی در محدوده ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس در نیم ساعت ابتدایی معاملات به یک هزار میلیارد تومان رسید.

در عین حال، شاخص کل معاملات امروز یکشنبه ۱۰ مرداد بورس با رشد ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۸۵ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۱۶۹ واحدی به ۴۰۲ هزار واحد صعود کرد.

امروز ۷۹۱ هزار فقره معامله به ارزش ۵.۵ هزار میلیارد تومان انجام شد و نمادهای میدکو و فارس با به ترتیب ۲۵۰۰ و ۱۵۰۰ واحد اثرگذارترین نمادها در رشد شاخص بودند.

پرتقاضاترین نماد معاملاتی امروز سپید با ارزش معاملات سهام ۲۴۴ میلیارد تومانی و پرعرضه‌ترین نماد نیز غدام با ۶۳ میلیارد تومان ارزش معاملات سهام بود.

بیشترین سبزپوشی تابلوی معاملات امروز به گروه‌های پتروشیمی، صنایع غذایی و صندوق‌ها اختصاص داشت. گروه‌های دارویی و سیمانی دارای بیشترین تعداد نمادهای پرفروش در معاملات امروز بودند.

یک کارشناس بورس در خصوص حال و هوای این روزهای بورس به «شایا نیوز» می گوید: با توجه به اینکه امروز اتفاق خاصی در بازار بورس نیفتاد و با توجه به اینکه هیچ تغییر خاصی هم در متغیرهای اثر گذار از جمله عوامل چون دلار، ارز، نرخ بهره و یا معرفی تیم اقتصادی دولت جدید نیر رخ نداده است باید به درستی گفت که اتفاقات بورس کمتر به این متغیرها بستگی دارد چرا که همه چیز در این شرایط به میزان عرضه و تقاضا و یا به عبارتی اشتیاق فعالان بازار و نوسانی که می گیرند، بستگی دارد.

فردین آقا بزرگی در ادامه افزود: به طور کلی اگر شاخص در بورس رشد داشته باشدو یا در پایان همان روز این رشد ادامه پیدا کند، متقاضیان سبد گردانی را انجام می دهند و اینکه ما در این شرایط یک رشد شارپی را پیش بینی کنیم، بسیار توجیه پذیر است.

وی همچنین افزود: بورس بعد از عبور از دوره گذارطی چند سال گذشته، اکنون به تعادل رسیده است. بورس در سال 98 رشد 188 درصدی، در سال 99 رشد 155 درصدی و اکنون در سال جدید یعنی 1400 یک رشد بطنی خواهد داشت که البته این رشد با توجه به اینکه تورم 40 تا 50 درصدی را در سال 1400 می توان پیش بینی کرد، قطعا بیشتر خواهد بود.

آقا بزرگی همچنین تاکید کرد: با توجه به آنچه در بالا گفته شد می توان یک بازدهی قابل توجه را در بورس پیش بینی کنیم، به شرطی که متغیرها به سمت رشد سینوسی قرار بگیرند و تقاضا بیش از اندازه باشد. در نهایت با توجه به شرایط امروز که اتفاق خاصی در بازار سهام نیفتاده، می توانیم به راحتی یک روند متعادل را برای روز بعد یعنی 11 مردادماه پیش بینی کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها