|

پیش بینی رشد معقول ۵۰دردصدی برای بورس در سال ۱۴۰۰

پیش بینی بورس؛ فردا یکشنبه 17 مرداد 1400

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۶ مرداد ماه) یک هزار و ۷۱۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- بورس، پس از پشت سرگذاشتن روزهای پرنوسان از هفته گذشته تاکنون در نهایت هفته گذشته با رشد 30 هزار واحدی سهامداران را غافلگیر و به کار خود در هفته گذشته پایان داد.

به گزارش «شایانیوز»، به گفته کارشناسان بورس با همین روش احتمالا تا چند ماه آینده به کار خود ادامه می دهد. به نظر می رسد حضور رییس جمهوری جدید و برنامه او برای رشد و توجه ویژه به بورس تا حدی توانسته فعالان را از رخوت و عزلت خارج کرده و به تالار شیشه ای باز گرداند.

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۶ مرداد ماه) یک هزار و ۷۱۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۸۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۹۳ واحد افزایش به ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۲۷ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.شاخص بازار اول یک هزار و ۶۹۷ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۶۵۴ واحد رشد داشت.

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۲۴۱ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار سه میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۲ هزار و ۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

یک کارشناس بورس و بازار سرمایه  در تحلیل بورس طی هفته گذشته تا امروز به «شایانیوز» گفت: در هفته گذشته به دلیل تعیین تکلیف شرایط سیاسی کشور و استقرار دولت جدید شرایط بازار بورس از حالت بلاتکلیفی خارج و روند رو به رشدی را آغاز کرد . در عین حال به دلیل ثبات در مولفه های اثر گذار چون دلار این رشد تاکنون ادامه داشته است.

News_20180221143904

فردین آقا بزرگی همچنین در ادامه افزود: در سال گذشته بورس در یک اتفاق تکرار نشدنی و تاریخی در یک شرایط هیجانی رشد 310درصدی در 4 ماهه نخست سال داشت که به نظر می رسد هرگز تکرار نشود و امسال به صورت تصادفی در همین مقطع رشد بورس فقط 8 درصد ثبت شده است.البته برای عدم تکرار تجربه تلخ سال 99 برای بورس سیاست گذاران بر اساس یک سیاست نظارتی و کنترلی اجازه تکرار اتفاقات سال قبل را نمی دهد و نوسانات بورس را کنترل می کنند.

وی ادامه داد: بورس از ابتدای سال جدید تاکنون به دلیل روند اصلاحی برخی از صنایع بازدهی 8درصدی داشته است و به نظر می رسد، رشد 187 درصدی سال 98 و 155درصدی سال 99 بورس رشد شارپی در این حد را دوباره  تجربه نکند و بتوان یک رشد 50درصد را تا انتهای سال برای تالار شیشه ای پیش بینی کرد.

آقا بزرگی همچنین گفت: بورس در ابتدای شروع کار خود در 16 مرداد یعنی امروزحال و روز خوبی نداشت اما برای حفظ مدار تعادل بازار و به دلیل اینکه قرار است نوسانات بورس کنترل شود تا اتفاقات تلخ سال 99 بار دیگر تکرار نشود، چند نماد شاخص و اثر گذارمانند هلدینگ خلیج فارس سبب رشد امروز بورس شدند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار داشت: به طور کلی، پیش بینی بازار بورس در سال جدید به چند مولفه اساسی بستگی دارد، در مرحله اول سیاست های اقتصادی دولت جدید که احتمال تداوم سیاست های پولی دولت قبل مانند چاپ اسکناس وجود دارد، دوم نرخ ارز که بر کاهش و افزایش شاخص اثر مستقیم دارد. سوم تدابیر و تفکرات اقتصادی تیم اقتصادی دولت جدید. بر اساس این سه مولفه که هنوز مشخص نشده می توان شرایط بورس را در سال جدید پیش بینی کرد.

وی همچنین متذکرشد: سیاست های اقتصادی شخص آقای رییسی در حوزه بورس قابل توجه است، چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند بورس می تواند رشد ارزنده 40 تا 50 درصدی داشته باشد.

آقا بزرگی همچنین در خصوص پیش بنی بورس فردا 17 مرداد نیز گفت: به نظر می رسد بورس فردا نیز مانند امروز حرکت کند و به رشد آرام خود همچنان ادامه دهد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها