|

ادامه رشد قدرتمند شاخص در تالار شیشه ای

پیش بینی بازار بورس ؛ فردا سه شنبه 19 مرداد 1400

shayanews

بورس طی چند هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته است. کارشناسان معتقدند که معرفی تیم اقتصادی دولت و نگرش انها به این بازار تاثیر مستقیم بر بورس …

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- شاخص کل در بازار بورس امروز، دوشنبه، ۱۸ مرداد ماه ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید.در معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۹۵۸ واحد افزایش به ۴۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۱۳۲  واحد رشد به ۲۶۰ هزار و ۷۷۹ واحد رسید.شاخص بازار اول ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص بازار دوم ۳۱ هزار و ۹۳۹ واحد رشد داشتند.

به گزارش «شایانیوز»،امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۰۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷۷ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

بورس طی چند هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته است. کارشناسان معتقدند که معرفی تیم اقتصادی دولت و نگرش انها به این بازار تاثیر مستقیم بر بورس دارد.

در این خصوص یک کارشناس بازار به «شایانیوز» می گوید:بورس در حال حاضرروی یک روال منطقی بر خلاف سال گذشته در حال پیش روی و رشد است. گزارش هایی که از سوی شرکت های بورسی می رسد نشان دهنده رشد اکثر نمادها است. اکنون شرایط برای ورود نقدینگی هم به بازار آماده است.

همایون دارابی در ادامه بیان کرد: بازار سرمایه ازابتدای سال تا سوم خرداد روند کاهشی داشت و عدد شاخص به 1095 رسید یعنی با افت 15 تا 20 درصد همراه بود اما از سوم خردا د تاکنون شاخص رشد قابل توجهی داشته و اکثر نمادها مورد توجه بوده است و اکنون شاخص روی عدد یک میلیون 400 هزار واحد قرار دارد و در این بازه زمانی با رشد 30درصدی همراه بوده اما به طور کلی رشد بورس از ابتدای سال تاکنون در مدار 8 درصد قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد که، بورس هنوز رفتاراحتیاط آمیزی دارد و اظهارنظر درباره این مساله منوط به معرفی اعضای اقتصادی کابینه و رفتار و نگرش اقتصادی آنها بستگی دارد اما چنانچه روند به همین منوال ادامه پیدا کند در حالت خوشبینانه این رشد منطقی ادامه پیدا خواهد کرد.

دارابی همچنین افزود: بورس فردا 19 مرداد 1400 نیز مانند امروز روال منطقی و رشد 10 تا 15 درصدی را خواهد داشت و این شرایط خوبی برای فعالان در بازار سرمایه فراهم می کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها