|

خیز ۲۰ هزار واحدی شاخص؛ امروز سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

پیش بینی بورس؛ فردا چهارشنبه 20 مرداد 1400

shayanews

چنانچه مولفه های اثر گذار چون دلار از حالت طبیعی خود خارج نشوند، بورس برای روز 20 مرداد ماه 1400 نیز با یک جهش بالاتری نسبته به امروز…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- شاخص کل در بازار بورس امروزسه‌شنبه، ۱۹ مرداد ماه) ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید.در معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۴۲۱ واحد افزایش به ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۴۲۵  واحد رشد به ۲۶۴ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.شاخص بازار اول ۱۷ هزار و ۲۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۳۴ هزار و ۸۴۹ واحد رشد داشتند. امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۴۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار سه میلیارد و ۷۴۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۸۷ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

به گزارش «شایانیوز»، بورس با آغاز سال جدید روزهای خوبی را شروع نکرد. افت انتهای سال 99 تا خرداد سال 1400 برای بورس تکرار شد. با نزدیک شدن به ایام انتخابات تالار شیشه ای جان تازه ای گرفت و بعد از انتخاب رییس دولت جدید و حضور وی در بورس و البته توجه و حمایت ویژه از بازار سرمایه توسط وی، قلب بورس را به تپش واداشت. هرچند بورس جهش هیجانی بهرا و تابستان سال 99 را نداشت و به نظر می رسد هرگز هم تکرار نشود اما هرچند با احتیاط سرمایه گذاران وارد تالار شدند و اکثر نمادها نیز با رشد همراه بوده است.

بورس طی هفته گذشته روزانه با جهش های بالای 10 هزار واحد همراه بوده که این روند روزهای خوبی را می تواند پیش روی سهامداران قرار دهد.

دیروز نیز بورس با رشد 20 هزار واحدی نسبت به روز قبل 5 هزار واحد جهش داشت که ادامه این روند می تواند به جذب سرمایه های راکد و نقدینگی موجود در بازار به سمت بورس اثر گذار باشد.

با نگاهی به روند شاخص بورس طی هفته های گذشته می توان پیش بینی کرد که چنانچه مولفه های اثر گذار چون دلار از حالت طبیعی خود خارج نشوند، بورس برای روز 20 مرداد ماه 1400 نیز با یک جهش بالاتری نسبته به امروز مواجه خواهد شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها