|

فتح کانال یک میلیون ۵۰۰ هزار واحدی در بورس

پیش بینی بورس، یکشنبه 31 مرداد 1400

shayanews

چنانچه اتفاق خاصی در بورس نیفتد می توان پیش بینی کرد که روند رشد در هفته و بعد و در نهایت تا انتهای سال ادامه داشته باشد

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- شاخص کل بورس امروز با ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را ثبت کرد.شاخص کل با معیار هم وزن ۵۶۲۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.معامله گران این بازار ۹۰۲ هزار معامله به اررش ۷۴ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال انجام دادند.سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۵۰ واحد افزایش یافت و رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد را ثبت کرد.در این بازار ۴۴۳ هزار معامله به ارزش ۲۱۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش «شایانیوز»، امروز بورس روز پرصعودی را بر خلاف روز گذشته که با اصلاح شاخص بورس افت بیش از سه هزار واحدی داشت، را پشت سر گذاشت.

در این خصوص، یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است چنانچه بازار سرمایه دچار مشکل خاصی برای بورس نیفتد این بازار به رشد 40 تا 50درصد تا پایان سال خواهد رسید.

فردین آقا بزرگی در گفت گو با «شایانیوز» در خصوص روند دیروز و امروز بازار بورس و همچنین در پی بینی بورس برای بعد از تعطیلات 5 روزه بورس می گوید: همانطور همه می دانیم شاخص کل تا تیرماه صفر بوده و بیشترین بازدهی در ماه مرداد تا میزان 13 و نیم و 14 درصددر سال 1400 اتفاق افتاده است که این مساله چند دلیل عمده دارد.

51146

وی با برشمردن دلایل این بازدهی گفت: یکی از دلایل این تغییر، تغییر مسیر ارز به سمت افزایش و تغییر کانال دلار بوده که با توجه به اینکه پیش بینی کاهش قیمت ارز می شد اما به سمت صعود پیشر فت و به عنوان مهمترین مولفه موثر بر بورس این بازار را به سمت رشد پیش برد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در ادامه افزود: مساله بعدی که سبب رشد بازار شد تعیین تیم اقتصادی دولت و نگاه ویژه این تیم و رییس بانک مرکزی به بازار سرمایه است. با توجه به این دلایل نتیجه اقداماتی که برای تعادل و اصلاح بورس که از 6 ماه قبل آغاز شده اکنون در حال نتیجه گیری است .

وی سپس اظهار داشت: برخی از المان ها از جمله تعداد صف های فروش، خروج پول حقیقی از بورس و تلاش بازارگردان ها همه عواملی بوده که توانسته بازار را به سمت تعادل بازگرداند و در حال حاضر دغدغه و ریسک خاصی متوجه بازار نیست.

آقابزرگی همچنین در خصوص رشد بازدهی شرکت ها نیز گفت: گزارش سه ماهه و شش ماهه شرکت ها نشان می دهد که این شرکت ها با رشد قابل توجهی مواجه بوده اند و در عین حال آثار تورمی نیز که بورس بر اساس ان فعالیت می کند نیز دیده می شود. در نهایت از شرایط غیر قابل پیش بینی گذشته خارج شده و به تعادل نسبی رسیده است و پیش بینی می شود این روند بعد از تعطیلی 5 روزه در روز اول کاری یکشنبه هفته بعد نیز با رشد همراه باشد.

این کارشناس بوروس در پایان متذکر شد که چنانچه اتفاق خاصی برای بورس نیفتد ما می توانیم پیش بینی یک رشد 40 تا 50درصدی سینوسی و افزایشی را در این بخش داشته باشیم.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها