|

شاخص از مقاومت ۱.۶ میلیون عبور می کند؟

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 14 شهریور

شاخص بورس تهران در روزهای آینده به مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی نزدیک می شود و باید دید می تواند از این مقاوت عبور کند

لینک کوتاه کپی شد

شاخص بورس تهران شنبه 13 شهریور با 20 هزار و 428 واحد صعود و ایستادن روی سطح یک میلیون 541 هزار و 54 واحدی به کار خود پایان داد.

بازا سهام امروز در اولین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی آغاز به کار کرد و با تحرکات مثبت هم به پایان رسید. شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد قرار گرفت. 

شاخص کل بورس از مقاومت ۱.۶ میلیون واحد عبور می‌کند؟

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه و جو انتخاباتی بازار شروع به رشد کرد اظهار داشت: تقریبا شاخص کل بورس از محدوده یک میلیون و ۹۰ هزار واحد به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده؛ اما نکته ای که در این شرایط حائز اهمیت است، شناسایی سود توسط یک سری از معامله گران کوتاه مدت است؛ موضوعی که در هفته گذشته یکی از دلایل عقب گرد شاخص بورس بود. دارابی در ادامه افزود: علاوه بر شناسایی سود توسط این گروه از سهامداران، باید به توقف قیمت دلار و فشاری که روی قیمت ارز وجود دارد، اشاره داشت. بازار همچنان نظاره گر تحولات اقتصادی است.

به عبارت دیگر در شرایط کنونی، بازار سرمایه به نشانه هایی در مورد سیاست انقباضی احتمالی دولت به خصوص حرف های آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه می کند و این مساله باعث شده عملا یک مقداری معامله گران کوتاه مدت دست به شناسایی سود بزنند. هرچند حجم معاملات خوب هست و عملا سهام دست به دست می شود. دارابی تاکید کرد اما برای عبور از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، بازار نیازمند حجم وسیعی از معاملات است که من فکر می کنم ابتدای این هفته شاهد حجم بالای معاملات در این محدوده باشیم و بعد از این، بازار بتواند روند جدیدی را در پیش بگیرد. هرچند برای پیش بینی آینده بورس، دو مساله مهم نرخ دلار و سیاست انقباضی دولت، نیازمند شفاف شدن است و البته شناسایی سود افراد کوتاه مدت هم در این بازار نقش دارد، زیرا این موضوع به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی فشار وارد می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها