|

آنا کارنینا رمانی نویسنده اش بعد از نگارش تغییر عقیده داد

یک اشراف زاده روس که به شکل شگفت انگیزی در نقش تمام مردم جامعه فرو می رود

shayanews

قسمتی از کتاب مربوط به فردی است که از فرسایش و پوسیدگی که چون حمله موریانه ها به جان جامعه اش افتاده در عذاب است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر بخواهیم به بهترین آثار جهان مراجعه کنیم و از میان آنها نمونه های تالیف شده ی موفق از مفاخر را بیرون بکشیم، قطعا چشممان به رمان آنا کارنینا خواهد خورد. چرا که اغراق نیست اگر بگوییم این اثر یکی از مشهورترین کتاب های تاریخ ادبیات جهان محسوب می شود. برای ما همین کافی بود تا به بررسی کتاب مورد نظر برای مخاطبینی بپردازیم که به خواندن آثار ارزشمند علاقه دارند. 

3

برخی باورهای تولستوی بعد از نگارش آنا کارنینا دستخوش تغییر شد

آنا کارنینا به قلم توانای تولستوی نگارش یافته است. نویسنده ای که زمانی بر این عقیده بود که رمان، وسیله ای برای پرورش روح و روان است. لذا به پشتوانه ی همین باور نیز موفق به خلق سه رمان بزرگ در تاریخ ادبیات جهان شد. اما وی پس از مدتی، از نوشتن در چهارچوب رمان فاصله گرفت. زیرا به این نتیجه رسید که هنر پدیده ای غیر الهی است. چراکه بر تخیل، فریب و جعل خیال استوار است! همین تفکر کافی بود تا تولستوی که درست بعد از تالیف آنا کارنینا، دقیقا در اوج قله ی هنر ایستاده بود، به یکباره دور نوشتن را خط بکشد و مگر زمانی که می خواست پیرامون موضوعات اخلاقی بگردد، سراغی از آن نگیرد.

4

چه چیز آنا کارنینا را به اثری قابل توجه تبدیل کرده است

اگر می گوییم آنا کارنینا یکی از آثار برجسته و فاخر تاریخ ادبیات جهان محسوب می شود، برای آن دلیل داریم. در بسیاری از موارد، ارزش یک کتاب و مفاهیمش پس از خواندن آخرین صفحه از آخرین ورق آن به اتمام می رسد. کما اینکه مضمون آنقدر دم دستی پرداخت شده که حتی در صورت رویارویی مستقیم خواننده با مفهومی مشابه در زندگی، چراغ ارزشمند اندیشه ای در ذهنش روشن نمی شود. لذا تنها زمانی که یک کتاب بعد از خوانده شدن، چیزی را به اندیشه ی انسان اضافه کند که مثبت و سازنده باشد، رسالت خود را به اتمام رسانده است. پس چه بهتر که مانند آنا کارنینا بعد از هر بار مطالعه ی آن چیزی جدید از چگونه اندیشیدن در ذهن بیدار شود. بیداری که همراه با لذت خواندن و جذابیت از پرداختن به یک اثر هنری حاصل شده است.

2

آنا کارنینا از چه چیز حرف می زند

عنوان کتاب برگرفته از نام کاراکتر اصلی رمان یعنی آنا کارنینا است. زن زیبایی از طبقه اشراف که زندگی اش به شکل غم انگیزی دستخوش تغییر می شود. حال آنکه شخصیت دیگری نیز به نام کنستانتین در این کتاب خلق شده که دغدغه هایش پیرامون کشاورزی، اخلاقیات، حیا و به طور کل هرآنچه که قرار است بر سر روسیه بیاید می چرخد. بسیاری بر این عقیده هستند که کنستانتین تفکرات اصلی خود نویسنده را در قالبی داستانی بازسازی کرده است. فردی که از فرسایش و پوسیدگی که چون حمله موریانه ها به جان  جامعه اش افتاده در عذاب است. لازم به ذکر است که خود تولستوی هم یک مالک و جزو طبقه اشراف بود. لذا تا حد بسیار بالایی به جزئیات جامعه متمول روسیه اشراف داشت.

1

آنا کارنینا کتابی دو جلدی با دو طرح داستانی

گفتنی است که آنا کارنینا یک کتاب دو جلدی می باشد که طرح اولیه از تعدد شخصیت های داستانی سرشار است. اما نقطه ی عطف این کتاب، نوع پرداخت به این شخصیت هاست. به طوری که مخاطب با خواندن آن نه تنها دچار سردرگمی نمی شود، بلکه از تنوع آن لذت نیز می برد. دلیل این جذابیت، همانگونه که گفتیم به نگارش در ارتباط با شخصیت ها مرتبط است که تقریبا تمام طبقات جامعه از مرفه گرفته تا برزگر ها و زاغه نشینان غرق در بدبختی را دربر می گیرد. در طرح دوم اما موضوع پیرامون کنستانتین و عشق او که به زنی به نام کیتی می گردد. لذا در این میان جهانبینی خود کنستانتین هم به گونه جذاب در متن داستانی جولان می دهد و ذهن مخاطب را به اندیشه ی توام با لذت وا می دارد. این کتاب را با ترجمه بی نظیر سروش حبیبی بخوانید و بارها و بارها به آن برگردید تا با کشف تازه ای غافل گیرتان کند.

اگر به بررسی آثار جهان علاقه دارید به این قسمت نیز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی