|

سه گانه ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی برای آزمون؛ همه پیشنهادهای سردار ایرانی

پس از ناپولی، دو باشگاه لیگ برتری لسترسیتی و وستهام نیز به جمع تیم‌های خواهان مهاجم تیم فوتبال ایران اضافه شدند. «آرنا ناپولی» نوشته است:…

لینک کوتاه کپی شد
در این روز‌های کرونایی که تکلیف رقابت‌های فصل کنونی باشگاهی فوتبال در جهان مشخص نیست، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت روسیه در روز‌های گذشته چندین پیشنهاد از باشگاه‌های اروپایی دریافت کرده است. البته این اولین بار نیست که باشگاه‌های اروپایی خواستار به خدمت گرفتن سردار آزمون شده اند، در سال‌های گذشته نیز علی رغم پیشنهاد‌های خوبی که تیم‌های مطرح اروپایی ارائه کردند، اما آزمون نپذیرفت و ترجیح داد در روسیه بماند. با این حال برخی از رسانه‌های ورزشی جهان احتمال داده اند که سردار آزمون به زودی به یکی از تیم‌های مطرح اروپایی بپیوندد.

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که رسانه‌های روسی از احتمال پیوستن سردار آزمون به یکی از تیم‌های مطرح اروپایی خبر دادند. این حبر را ابتدا دنیای ورزش تورنتو منتشر کرد و نوشت: "در چند روز اخیر شایعات مختلفی درباره جدایی سردار آزمون از زنیت در پایان این فصل از رقابت‌ها و پیوستن این مهاجم به تیم ناپولی ایتالیا وجود دارد که باید دید تا چه حد به وقوع خواهد پیوست. "

چند روز بعد روزنامه «کوریرا دلااسپورت» ایتالیا هم با اشاره به نام سردار آزمون از وی به عنوان گزینه جدی خرید تیم ناپولی ایتالیا یاد کرد و تیتر زد: «ناپل، آزمون بعد از رحمانی و پتانیا ظاهر می‌شود».

سایت «SpazioNapoli» ایتالیا نیز درباره احتمال انتقال سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت به ناپولی نوشت: "آزمون هدف اصلی سران باشگاه ناپولی در تابستان هستند. باشگاه زنیت برای فروش این مهاجم گلزن ۲۵ میلیون یورو درخواست کرده است. مسئولان باشگاه ناپولی مشکلی برای پرداخت این مبلغ ندارد، چون می‌دانند آزمون ارزش این پول را دارد و عملکرد درخشانش به همراه تیم روسی نشان دهنده این واقعیت است. ".

اما در نهایت سردار آزمون درباره اخبار رسانه‌های ایتالیایی مبنی بر پیشنهاد باشگاه ناپولی به وی گفت: "هیچ چیزی درباره علاقه‌مندی ایتالیایی‌ها نمی‌دانم. واقعاً عاشق زنیت هستم و قرارداد معتبری با این تیم دارم. روی بازی‌هایم در زنیت تمرکز می‌کنم، اما با این وجود باید ببینیم چه چیزی رخ می‌دهد. "

سه گانه ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی برای آزمون؛ همه پیشنهادهای سردار ایرانی البته رسانه‌های ایتالیایی به تازگی احتمال پیوستن آزمون به ناپولی را بالا ارزیابی کردند. تارنمای معتبر «کالچیومرکاتو» که شرایط تیم‌های ایتالیایی را بررسی می‌کند، نوشت: «سردار آزمون» مهمترین هدف ناپولی در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی است.

یک رسانه معتبر ورزشی در روسیه هم از تماس مستقیم باشگاه ناپولی ایتالیا با سردار آزمون، مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ خبر داده است. نمایندگان باشگاه ناپولی ایتالیا به طور مستقیم با افراد نزدیک به سردار آزمون در تماس هستند تا مقدمات انتقالش را در فصل تابستان سال جاری میلادی فراهم کنند. بر اساس گزارش خبرگزاری چمپیونات روسیه، مدیر ورزشی باشگاه ناپولی ایتالیا عزم خود را برای جذب سردار آزمون در نقل‌وانتقال‌های تابستانی جزم کرده است. او از مدتی قبل تمامی بازی‌های باشگاهی سردار آزمون را در لیگ برتر روسیه و لیگ قهرمانان اروپا زیر نظر داشته است.

در جدیدترین خبر نیز، نیکولو شیرا خبرنگار مشهور ایتالیایی از طریق توئیترش توضیح می‌دهد که ناپولی ارتباطات و تلاش خود را برای جذب مهاجم سن پترزبورگ افزایش داده است. این روزنامه نگار نشریه مطرح گازتا دلااسپور با انتشار پستی در توئیتر خود مبنی بر تلاش جدی ناپولی برای جایگزینی آرکادیوش میلیک نوشت:" ناپولی می‌خواهد سردار آزمون را به خدمت بگیرد تا جایگزین میلیک شود. آن‌ها گفتگو‌های مداومی را با نماینده سردار برای رسیدن به توافق انجام داده است. اکنون قرارداد ۵ ساله ایرانی آماده است. زنیت به ۳۰ تا ۳۵ میلیون پوند برای فروش این بازیکن خواهد خواست.

لسترسیتی و وستهام در نوبت خرید سردار ایرانی

پس از ناپولی، دو باشگاه لیگ برتری لسترسیتی و وستهام نیز به جمع تیم‌های خواهان مهاجم تیم فوتبال ایران اضافه شدند. سایت onefootball دراین باره نوشت: "سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال ایران و زنیت روسیه با وجود ۲۵ سال سن توانسته است با ثبت ۳۲ گل ملی در رده پنجم برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران باشد. "

آرنا ناپولی نیز نوشته است: " وستهم و لسترسیتی هر دو در حال مذاکره با زنیت برای کشاندن آزمون به ورزشگاه لندن یا کینگ پاور با قراردادی ۳۰ میلیون پوندی هستند. نیازی به گفتن ندارد که از زمانی که ولورهمپتون برای خرید سردار دودل و دلواپس شد، برچسب قیمتی مرد ۲۵ ساله به شکلی چشمگیر و به طوری تقریبا دقیق ۲۰ میلیون پوند افزایش یافته است.

تارنمای HICT انگلیس هم نوشت: "ولورهمپتون واندررز این روز‌ها در بازار نقل و انتقالات چندان دچار اشتباه نمی‌شود، اما حتی باشگاهی همچون ولورهمپتون با چنین استراتژی هوشمندانه و سنجیده‌ای در خصوص خرید بازیکن نمی‌تواند همیشه در ۱۰۰ درصد مواقع کار درست را انجام داد و نمونه آن پرونده سردار آزمون است. "

در ژانویه ۲۰۱۹ زمانی که جهان هنوز مریض نشده بود، ولورهمپتون در یک قدمی امضای قرارداد قرضی با «مسی ایرانی» از روبین کازان روسیه قرار داشت. کازان تمایل داشت تا بند خرید دائمی ۱۱.۵ میلیون پوندی را در قرارداد آزمون بگنجاند؛ موضوعی که ولورهمپتون به وضوح تمایلی به قبول آن نداشت.

با این وجود، کمتر از ۲ سال بعد، مهاجم ۱۸۸ سانتی متری ایران که به موتور گلزنی زنیت بدل شده، در رادار تیم‌های انگلیسی قرار گرفته است. با توجه به ۲۶ گلی که آزمون در ۴۲ بازی برای زنیت به ثمر رسانده است، بی‌دلیل نیست که باشگاه روسی برای یکی از کمتر دیده شده‌ترین شماره نُه‌های اروپا، خواستار مبلغی بیشتر و چشمگیرتر باشد.

آزمون که اخیرا پیشنهادی از ناپولی ایتالیا دریافت کرده توانست در فصل جاری لیگ روسیه ۱۴ گل و ۷ پاس گل ثبت کند.

سه گانه ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی برای آزمون؛ همه پیشنهادهای سردار ایرانی

اتلتیکومادرید به دنبال آزمون

برخی رسانه‌ها به علاقه‌مندی اتلتیکومادرید و سویا به جذب بازیکن ایرانی تیم زنیت اشاره کردند. خبرگزاری تاس نوشت "باشگاه فوتبال اتلتیکومادرید اسپانیا علاقه‌مند به انتقال مهاجم ایرانی زنیت یعنی سردار آزمون است. باشگاه زنیت پیش‌تر اعلام کرده بود تا پایان فصل گزینه‌های مربوط به نقل و انتقالات را در نظر نخواهد گرفت."

البته در ادعایی جدید که رسانه های ایتالیایی مطرح کردند، نوشته که ناپولی برای جذب سردار آزمون علاوه بر وستهام انگلستان، با تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا هم رقابت خواهد کرد. این در حالی است که نام اتلتیکو در هفته های اخیر به هیچ عنوان مطرح نبود و امروز از سوی این رسانه به میان آورده شده است.

آرسنال جدیدترین مشتری سردار

یک سایت ایتالیایی اعلام کرد سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که تیم ناپولی به شدت خواهان عقد قرارداد با او است، به تیم آرسنال پیشنهاد شده است.

سایت «کالچوناپولی» اعلام کرده است که با توجه به احتمال جدایی اوبامیانگ از آرسنال و نیاز این تیم به یک مهاجم جدید، اطرافیان سردار آزمون او را به باشگاه آرسنال پیشنهاد کرده‌اند.

کالچوناپولی همچنین نوشت: "ناپولی به شدت خواهان آزمون است. کریستینانو جیونتولی مدیر ورزشی باشگاه ناپولی ارتباطاتش را با این بازیکن حفظ کرده است، اما باشگاه روسی رقم بالایی درخواست کرده است چیزی در حدود ۳۰ - ۳۵ میلیون یورو، چون تیم‌های زیادی خواهان جذب این بازیکن شده‌اند."

از سوی دیگر نیکول اسکیِرا خبرنگار ایتالیایی اعلام کرده است پیشنهاد ناپولی برای جذب آزمون ۵ ساله خواهد بود.

پاسخ باشگاه زنیت و تعیین قیمت آزمون

اواسط فروردین ماه بود که خاویر ریبالتا اعلام کرد باشگاه زنیت تمایلی به فروش مهاجم ایرانی خود به ناپولی ندارد.
سایت خبری تیم ناپولی نوشت، خاویر ریبالتا مدیر ورزشی باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ درباره فردش سردار آزمون به ناپولی در زمان نقل و انتقالات گفت: "من هم یک سری از این اخبار را در روزنامه‌ها خواندم. تنها می‌توانم بگویم که پیشنهادی به دست ما نرسیده است. سردار آزمون مهاجم کاملی است و با توجه به سنی که در آن قرار دارد از تجربه بالایی برخوردار است. چه در باشگاه و چه در تیم ملی او بازیکن کاملی محسوب می‌شود و هم سرعت دارد و هم قدرت. او بازیکن مهمی برای ما بوده است و گل‌های خوبی نیز به ثمر رسانده است و از نظر من مهاجم کاملی است."

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "با وجود شیوع کرونا ما مشکل مالی برای فروش این بازیکن نداریم. خوشبختانه به زودی همه چیز در شرایط قبلی قرار خواهد گرفت و مشکلات برطرف می‌شوند. در هر صورت همانطور که گفتم ما قصد فروش بازیکنان خود از جمله سردار آزمون را نداریم و هر تیمی بخواهد برای او اقدام کند کار آسانی ندارد."

اما روزهای گذشته خبر رسید که باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ قیمت فروش سردار آزمون را ۴۰ میلیون یورو تعیین کرده است. باشگاه روبین‌کازان در صورت فروش سردار آزمون، مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ سود ۲۰ درصدی را دریافت خواهد کرد.

باشگاه روبین‌کازان طبق مقاد قراردادش با زنیت سن‌پترزبورگ در صورت فروش سردار آزمون به تیم دیگری باید سود ۲۰ درصدی از مبلغ انتقال را دریافت کند.

سردار آزمون زمستان سال ۲۰۱۸ میلادی با قراردادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو از روبین‌کازان راهی زنیت شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها