|

فریادشیران: در لیگ برتر فوتبال پولشویی می‌شود

مدیرعاملی به سرمربی خارجی یک تیم شهرستانی وعده داده که به یک تیم تهرانی انتقالش می‌دهد به شرطی که ۲ – ۳ بازیکن خارجی‌اش را تایید کند.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر فریادشیران با بیان اینکه پولشویی در لیگ برتر فوتبال وجود دارد، اظهار داشت: شک نکنید که پولشویی در فوتبال ما وجود دارد و دلالی هم بخشی از این پولشویی است. قرارداد‌ها در باشگاه‌ها بسته می‌شود و بعد در هیئت فوتبال و سازمان لیگ ثبت می‌شوند، اما پشت پرده کار‌های دیگری انجام می‌دهند. زمان مدیریت رویانیان در باشگاه پرسپولیس به بازیکنان ماشین می‌دادند. در حال حاضر ۳ باشگاه خصوصی داریم که اختیارات باشگاه دستشان است، اما آن‌ها نیز سیستم نظارتی خود را دارند. البته باشگاه‌های دولتی به شکل دیگری اداره می‌شود.

وی افزود: مشکلات زیادی گریبانگیر فوتبال ماست، مدیران باشگاه‌های دولتی کارمندان سیستم‌های اداری هستند و حقوق دریافتی‌شان ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است، اما چک‌های ۱۰ و ۲۰ میلیارد تومانی برای قرارداد بازیکنان صادر می‌کنند. برخی از مدیران یک قرارداد رسمی و یک قرارداد زیر میزی و صوری با بازیکنان می‌بندند و همین خود نوعی از پولشویی است.

*بعضی‌ها دنبال پر کردن جیب خود و دلالان هستند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان مدیر برنامه‌های‌شان یک نفر است، عنوان کرد: مشکلات فوتبال ما از ایجنت‌های رسمی هم است و برخی از آن‌ها، مدیربرنامه ۱۰ بازیکن و مربی در یک باشگاه هستند. بازیکنان تحت امر این ایجنت‌ها هستند و بعضی از اوقات بازیکنان را وادار به اعتراض و اعتصاب می‌کنند. بی‌اخلاقی‌ها و انجام کار‌های غیرقانونی در فوتبال ما زیاد است. بازیکنی مبلغ قراردادش ۲ میلیارد تومان است، اما با این بازیکن قرارداد ۸ میلیاردی می‌بندند.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت سعادتمند در باشگاه استقلال شاهد این موضوع بودیم که بازیکنانی که یک تا ۳ میلیارد تومان می‌گرفتند، یک مرتبه رقم قراردادشان ۸ میلیارد تومان شد؛ این کار تخلف است. برانکو ۳ بازیکن اهل کروات در رشته ورزشی پرورش اندام را به پرسپولیس آورد و آن‌ها ۲ بازی بیشتر انجام ندادند و بعد از بازگشت به کشورشان از سرخپوشان شکایت کردند. بعضی‌ها منفعت طلب و به دنبال پر کردن جیب خود و دلالان هستند.

*دستگاه‌های نظارتی باید تا آخرین لحظه تخلفات را پیگیری کنند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه برخی از مدیران باشگاه‌ها با مربیان خارجی زد و بند می‌کنند، تصریح کرد: مدیرعاملی به سرمربی خارجی یک تیم شهرستانی وعده داده که به یک تیم تهرانی انتقالش می‌دهد به شرطی که ۲ – ۳ بازیکن خارجی‌اش را تایید کند تا آن مربی را به تیم جدیدش ببرد؛ این هم به نوعی پولشویی است. برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها هم، ویلا و ماشین به بازیکنان می‌دهند.

فریاد‌شیران با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید تا آخرین لحظه تخلفات را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: نهاد‌های نظارتی اهمال می‌کنند و در ابتدا فرد متخلف را بازجویی و بازخواست می‌کنند، اما بعد از گذشت چند مدت، پرونده تخلف آن فرد به مرور زمان خاک می‌خورد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها