|

انگار قرار نیست یحیی کوتاه بیاید

پاسخ غیرمستقیم سمیعی به یحیی!

تصور می‌کردیم با تغییر در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس ارتباط تیم با باشگاه بهبود پیدا می‌کند اما اینطور نشد انگار.

لینک کوتاه کپی شد

تصور می‌کردیم با تغییر در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس ارتباط تیم با باشگاه بهبود پیدا می‌کند اما هم اقدامات قبلی مهدی رسول پناه هم تداوم حضورش در هیأت مدیره باعث شده حتی ارتباط بین کادر فنی و مدیریت جدید باشگاه نیز دچار مشکل شود.

به نظر می‌رسید بعد از انتشار بیانیه مفصل باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی بی خیال انتقاد از مدیران باشگاهش درباره جدایی بشار رسن شود اما انگار قرار نیست یحیی کوتاه بیاید.

دفعه قبل گل‌محمدی بعد از بازگشت از قطر در یک مصاحبه تند مدیران پرسپولیس را متهم کرد و گفت کسانی که پای توافق‌نامه با بشار را امضا کردند باید تک تک‌شان بیایند و در حضور هواداران پاسخگو باشند.

بعد از این مصاحبه بود که باشگاه با انتشار بیانیه‌ای دلایل جدایی بشار را توضیح داد که این بیانیه تقریباً همان مصاحبه علی رغبتی بعد از بازگشت از قطر بود.

با این وجود یحیی کوتاه نیامد و بعد از بازگشت از سفر چند ساعته به یاسوج در مصاحبه رادیویی از مشکلات باشگاهش گفت. او ضمن انتقاد از مشکلاتی که بدهی‌های مربیان و بازیکنان خارجی قبلی تیم ایجاد کرده و تمرکز کادر فنی و بازیکنان را گرفته بود‌ به مشکلات تیمش یعنی نداشتن زمین تمرین و امکانات تمرینی اشاره کرد‌ تا نشان دهد از شرایط موجود راضی نیست. هر چند فردای این مصاحبه امکانا‌ت تمرینی بعد از چند ماه به تمرین سرخ‌ها رسید اما یحیی با این مصاحبه نشان داد غیر از اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل باشگاه را هم هدف گرفته و به خاطر همراهی سمیعی با هیأت مدیره، با پیش کشیدن مشکلات فعلی قصد دارد او را هم تحت فشار بگذارد. قبل از این گفته می‌شد انتقادهای یحیی از هیأت مدیره باعث ناراحتی آنها از سرمربی پرسپولیس شده و رغبتی و علیپور از سمیعی خوسته‌اند در جلسه‌ای با یحیی از او بخواهند مسأله بشار را اینقدر کش ندهد اما گل‌محمدی نه تنها به این مسأله گوش نکرد بلکه در مصاحبه جدیدش نشان داد از مدیرعامل باشگاه هم ناراحت است. از طرفی به نظر می‌رسد با خراب شدن رابطه یحیی با سمیعی‌، مدیرعامل باشگاه قصد دارد از طریق ابراهیم شکوری مشکلات را حل کرده و یحیی را ‌آرام کند اما به نظر می‌رسد در این کار موفق نبوده است. یحیی که انگار نمی‌خواهد بی خیال مسأله جدایی بشار شود، سه‌شنبه شب در برنامه فرمول یک تلویزیون گفت: زیاد راجع به بشار صحبت کردم. او بازیکن واقعاً مهمی برای ما بود. بشار در حفظ توپ، گل سازی و از نظر تکنیک خیلی خوب بود. پیدا کردن جایگزین برای بشار واقعاً سخت است. این اتفاق برای من قابل درک نیست که چرا چنین کاری کردند آن هم بدون اجازه سرمربی که نباید یک بازیکن از تیم جدا یا به تیم اضافه شود. سرمربی پرسپولیس گفت: اولین چیز این است که سرمربی باید تصمیم بگیرد و راضی باشد. اصلاً در جریان – جدایی بشار- نبودم. اگر از همان اول می‌دانستم جلوی قضیه را می‌گرفتم ولی متأسفانه توافق مخفیانه‌ای انجام دادند که شأن و شخصیت باشگاه را زیر سؤال بردند. بیانیه ۱۵‌بندی -باشگاه پرسپولیس- هم توجیهی بود برای کار بدشان. همیشه باید نزد هواداران پاسخگو باشند.

اینکه یحیی در صورت خبر دار شدن از مسأله جدایی بشار می‌توانسته جلوی توافق او با رسول‌پناه را بگیرد چیزی نیست که بتوان درباره‌اش قضاوتی داشت اما فعلاً همین مسأله باعث شده تا او رودرروی مدیران باشگاهش قرار بگیرد.

تا دو ماه قبل رابطه یحیی با رغبتی و علیپور خوب بود و او حتی در یکی دو مصاحبه از این اعضای هیأت مدیره تعریف کرد. یحیی همچنین طی دو ماهی که از حضور جعفر سمیعی در رأس باشگاه می‌گذرد رابطه خوبی با او داشته چرا که سمیعی موفق شده بود با قرض گرفتن از بانک‌ها و شرکت‌ها مطالبات فصل قبل و فصل جاری بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کند.

با این حال در شرایط فعلی به نظر می‌رسد یحیی با هیچ‌کدام از اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه ارتباط خوبی ندارد چرا که معتقد است بیانیه توجهیی درباره علل جدایی بشار حتی اگر از طرف هیأت مدیره باشد سمیعی هم در جریان انتشارش بوده و او نیز به نوعی این بیانیه را تأیید کرده است.

گفتنی است توافق رسول‌پناه با بشار رسن می‌توانست به گونه‌ای باشد که این هافبک عراقی در دو بازی پرسپولیس مقابل نساجی و ذوب‌آهن، تیمش را همراهی کند و بعد به قطر برود چرا که پنجره نقل و انتقالاتی قطر از ۱۲ دی باز‌ می‌شود و تازه همین دیروز بود که خبر عقد قرارداد رسن جدی شد.

جواب غیرمستقیم سمیعی به یحیی:

هواداران منتظر واکنش‌های احساسی از ما نیستند

مصاحبه اخیر یحیی گل‌محمدی و تاختنش به مدیران باشگاه کاری کرد تا بالاخره سکوت جعفر سمیعی هم شکسته شود و به سبک خودش نسبت به اتفاقات اخیر واکنش نشان دهد. سمیعی با برشمردن مشکلات دو ماه اخیر و عبور از بحران‌ها به هواداران گفت خیالشان راحت باشد چرا که فارغ از هیجان‌های فوتبالی کار خودش را می‌کند. و ضمن تأکید بر عبور از حواشی گفت: «مطمئناً هواداران ما منتظر واکنش‌‌های احساسی مسئولان باشگاه در رسانه‌ها نیستند و فقط آرامش، پیشرفت و کسب افتخارات بیشتر برای‌شان اهمیت دارد زیرا با این فرمول می‌توانیم درون زمین حرف‌های‌مان را بزنیم.»

سمیعی افزود: «تعامل خوبی میان تیم مدیریتی باشگاه و کادرفنی و بازیکنان دیده می‌شود. ما اصل را بر این موضوع بنا کرده‌ایم که بتوانیم بدون مشکل و با ایجاد هماهنگی کامل به سمت آینده قدم برداریم. تا امروز نیز، این اصل را رعایت کردیم. باید از این پس چنین رویه‌ای را حفظ کنیم تا طرفداران بدون استرس، فقط از تیم خود حمایت کنند.»

 

 

منبع:شفقنا ورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها