|

۸ نکته از هفته هشتم لیگ برتر

با توجه به برنامه ریزی بی نظیر سازمان لیگ در فصل جاری هفته هشتم لیگ برتر از دوم دی آغاز شده و تا بیست و دوم هم ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به برنامه ریزی بی نظیر سازمان لیگ در فصل جاری هفته هشتم لیگ برتر از دوم دی آغاز شده و تا بیست و دوم هم ادامه خواهد داشت. روز گذشته هفتمین بازی آن هم برگزار شد تا برگزاری دربی پایان دهنده این هفته طولانی باشد.

نکته اول: برگزاری دربی در تاریخ ۲۲ دی

سازمان لیگ با مدیریت سهیل مهدی این روز‌ها به شکل عجیبی مسیر خود را طی می‌کند. برنامه ریزی شاهکار سرپرست کمیته مسابقات هفته‌ای نیست که صدای تیم‌ها را در نیاورده باشد. در پی لغو بازی‌های پرسپولیس به خاطر حضورش در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشگاه استقلال معترض شد در صورتی که بازی‌های پرسپولیس با این تیم یکسان نشود دربی را برگزار نمی‌کنند، همین اعتراض کافی بود تا سهیل مهدی برای اینکه سرخابی‌ها را از خود راضی نگه داشته باشد برنامه سه هفته لیگ را فدای برگزاری دربی کند. این چنین شد که هفته هشتم از دوم تا بیست و دوم دی ادامه خواهد داشت. همچنین هفته‌های نهم و دهم به صورت توام در حال برگزاری است. نمونه‌ای از برنامه ریزی که در هیچ کجای دنیا نظیر آن وجود ندارد.

1398111718021143419603174

نکته دوم: مس رفسنجان یک  – ۲ سپاهان؛ جنجال، اعتراض و محرومیت

باز هم داوری نقطه عطف این مسابقه جنجالی بود. در گل دوم مس رفسنجان از سوی داور مسابقه با مشورت داور چهارم کافی بود تا اعتراض های باشگاه رفسنجانی به اوج خودش برسد و در نهایت بازی که شاگردان ربیعی معتقد بودند نهایت باید به تساوی می رسید با برد شاگردان نویدکیا همراه شد تا بعد از بازی مربی مس به سمت داور حمله کند. این حجم از اعتراض به داوری حتی اگر حق هم باشد در هیچ لیگی دیده نمی شود جز ایران. البته برخی معتقد هستند که داور چهارم با نظر محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان نظر به مردود بودن گل دوم مس داده است! ادعایی جنجالی که حتی باعث شد تا محمد ربیعی در نشست خبری خود بگوید نتیجه بیرون از زمین بازی رقم خورد! یکی دیگر از نکات این بازی غیبت دوباره مهدی کیانی در ترکیب سپاهان بود.

01555948

 نکته سوم: پیکان یک  – یک سایپا؛ دربی خودروسازان با چاشنی اخراج و اعتراض به داور

نکته مهم این بازی پخش مستقیم آن از تلویزیون بود. معمولا بازی های تیم های پیکان و سایپا پخش زنده ندارند اما این بار تلاش نارنجی پوشان برای پخش دیدارشان مفید واقع شد. نکته دوم اعتراض سایپا به داوری این دیدار بود والبته نکته جالب هم این است که یکی از بازیکنان پیکان اخراج شد و شاگردان صادقی در شرایطی که حریف ۱۰ نفره بود توانستند گل مساوی را بزنند. حرکت محسن مسلمان برای خارج کردن بازیکن اخراجی پیکان از زمین که خودر ا زمین کوبیده بود در نوع خودش جالب بود و اگر داور مسابقه مسلمان را از بازیکن پیکان جدا نمی کرد معلوم نبود چه جنجالی شود.  

54-3

نکته چهارم: شهر خودرو ۲ – ۲ آلومینیوم اراک ؛ حرکت خجالت‌آور مربی تیم مشهدی و باز هم داوری!

نکته عجیب و مهم این دیدار حرکت قربانعلی پور مربی تیم شهرخوردو بود. درحالی که تیم آلومینیوم در موقعیت حمله بود توپی را به وسط زمین انداخت تا داور مجبور به قطع بازی کند. البته این رفتار مربی تیم مشهدی از سوی فدراسیون بی جواب نماند و او فعلا محروم است. رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم هم این صحنه را خجالت آور توصیف کرد.مسئله بعدی در این بازی اعتراض دو باشگاه به استفاده از داوری بود که اولین قضاوتش را در لیگ برتر انجام داد و حتی صدای کادرفنی تیم مشهدی را در آورد و آنها خطاب به سازمان لیگ گفتند که تیمشان موش آزمایشگاهی کمیته داوران نیست.

photo_۲۰۲۰-۱۲-۲۳_۱۸-۳۳-۴۰

نکته پنجم: ذوب آهن یک  –  یک گل گهرسیرجان؛ پنالتی، اعتراض به داوری، عدالت خواهی

امیر قلعه نویی در این بازی خیلی خوش شناس بود که پنالتی دوم ذوب آهن تبدیل به گل نشد و البته شاید کمیته داوران را باید خوش شانس خواند که این پنالتی گل نشد چون کادرفنی تیم سیرجانی به شدت به پنالتی اولی که در این بازی برای آنها گرفته شد معترض بودند و اعتراض های شدید امیر قلعه نویی حتی باعث شد تا داور برای دقایقی بازی را متوقف کند. هر چند حقیقی این پنالتی را مهار کرد اما در ضربه ریباند این توپ گل شد و البته باز هم کادرفنی گل گهر معتقد بودند که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. باشگاه گل گهر معتقد است کمیته داوران برای کمتر شدن شائبه باید به همه تیم ها یکسان نگاه کند.  

01521166-scaled

 نکته ششم: صنعت نفت آبادان ۲ – یک تراکتور ؛ بازی بی حاشیه در اولین شب شکست شجاعی

درحالی که مسعود شجاعی همچنان اصرار دارد که نمی خواهد به عنوان مربی- بازیکن در تراکتور کار کند اما به هر حال هر نتیجه ای که این روزها تیم تبریزی می گیرد به پای او نوشته می شود و تنها نکته این بازی بدون حاشیه و نکته خاص هم اولین شکست شجاعی آن هم در سرزمین مادری اش بود. البته از این موضوع هم غافل نشویم که این دیدار تنها دیدار از این هفته بود که مشکل داوری نداشت و حداقل تیم ها نسبت به قضاوت در این مسابقه حساس نبودند.

2318499_353

 نکته هفتم: ماشین‌سازی‌تبریز صفر – یک  نفت‌ مسجدسلیمان؛ تعویق بازی به خاطر برف و ممنوعیت حضور دوربین ها در ورزشگاه

این بازی نکات عجیب و غریبی داشت. باز هم برف در تبریز و باز هم پوشش نامناسب روی چمن باعث شد تا این بازی ۲۴ ساعت به تاخیر بیفتد. بعد از این ماجرا بیانیه های باشگاه نفت مسجد سلیمان نسبت به داوری ها باعث شد تا کادرفنی ماشین سازی روی این موضوع حساس شوند و بعد از بازی هم سرمربی جوان تیم تبریزی نسبت به این موضوع گلایه کرد و البته باز هم به کمیته داوران این خرده گرفته شد که چرا از داورانی که اصلا رنگ لیگ برتر را ندیده اند استفاده می شود. اما نکته مهم این بازی این بود که مسئولان ماشین سازی در حمایت از محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور اجازه ندادند دوربین های تلویزیونی در نیمه اول در ورزشگاه مستقر شوند. زنوزی به دلیل صحبت های منصوریان در برنامه فوتبال برتر و اینکه این برنامه اجازه دفاع به او را نداده بودند اجازه نداد دوربین ها به ورزشگاه راه پیدا کنند. این موضوع اعتراض تیم مسجد سلیمانی را در برداشت و در نهایت در نیمه دوم دوربین ها به ورزشگاه راه پیدا کردند. هر چند که این حواشی بیشتر به ضرر تیم تبریزی شد. در پایان بازی هم اتفاقات عجیبی رخ داد. فحاشی های بازیکنان دو تیم علیه هم و رفتار عجیب دروازه بان نفت مسجد سلیمان از موضوعات مهم این دیدار بود.

01508924

 نکته هشتم: فولاد یک  – صفر نساجی مازندران؛ شکست های فاضلی و خوشحالی های عجیب فولادی ها

مسئله مهم در مورد این بازی شکست های وحید فاضلی با نساجی است. منها بازی با پرسپولیس که معوقه هفته پنجم بود و کار در آن زمین افتضاح به تساوی کشید، سرمربی تیم نساجی تاکنون سه شکست پیاپی داشته است. اینکه چرا نساجی نمی تواند مشکلش را حل کند جای سوال دارد. نکته دیگر این مسابقه خوشحالی زائد الوصف فولادی ها بعد از برد تیم مازنی بود به حدی که فاضلی هم بعد از بازی به این نکته اشاره کرد.

13991010000917_Test_PhotoN

منبع:وانانیوز

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها