|

خاطره محسن قهرمانی در لیگ برتر زنده شد!

صحنه‌ای که در لحظات پایانی بازی پیکان – نساجی رخ داد از نظر داوری به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار پر افت و خیز پیکان – نساجی با نتیجه دو بر یک به سود پیکان خاتمه یافت. در این دیدار ابتدا نساجی گل برتری را به ثمر رساند اما پیکان دو گل زد و سه امتیاز این بازی را از آن خود کرد. 


این بازی که پخش مستقیم نداشت از نظر داوری پر افت و خیز بود. در دو صحنه باشگاه نساجی بر این عقیده است روی بازیکنان آنها خطای پنالتی رخ داده که با توجه به سابقه بازیکن نساجی (اسلامی) که سابقه دایوزدن در محوطه جریمه را دارد در این مسئله باید کمی هم به تیم داوری حق داد که در این باره دست به عصا و حتی ظنین باشد.


اما در دقایق پایانی این بازی نساجی موفق به زدن گل مساوی شد  که داور وسط این گل را مردود اعلام کرد. از آنجایی که بازیکنان تیم نساجی برای زدن گل دوم در دقایق پایانی تلاش می کردند خیلی به این صحنه معترض نشدند تا بازی دوباره به جریان بیافتد و آنها از زمان باقی مانده برای رسیدن به گل استفاده کنند. اما مرور صحنه گل دوم نساجی در بازی با پیکان نشان می دهد هیچ برخوردی بین بازیکنان دو تیم صورت نگرفته است و شاید خطای دید موجب شده تا داور این گل را مردود اعلام کند. 

بازیکن نساجی درجا بیشتر از مدافع پیکان به هوا می پرد و هدفدار توپ را در عمق خط دفاعی به بازیکن هم تیمی پاس می دهد؛ مشخص است بازیکن هم تیمی در موقعیت آفساید قرار ندارد؛ اما به نظر می رسد داور خطای بازیکن نساجی را اعلام می کند؛ نحوه پایین آمدن دو بازیکن نساجی و پیکان بعد ازاینکه بعد از زدن ضربه به هوا می پرند مشخص است همه چیز عادی بوده است اما نظر داوری چیزی غیر از این است.


طبیعتا اگر در این صحنه بازیکن ضربه زننده تیم نساجی در موقعیت آفساید قرار داشته کمک داور باید پرچم را بالا می برده و اگر خطایی هم صورت گرفته باشد باید برخورد بین دو بازیکن انجام می شد. نه پرچم کمک داور بالا رفته و نه بازیکن ضربه زننده و بازیکنی که به انگیزه دفاع بالا پریده برخوردی با هم داشتند اما داور وسط به نظر می رسد در سوت خود به علامت خطای بازیکن نساجی دمید و این گل را مردود اعلام کرد. 

محمود قائدرحمتی پس از یکبار به لرزه درآوردن تیرک دروازه پیکان، در لحظات پایانی موفق به گلزنی شد، اما شادی او چند ثانیه بیشتر طول نکشید و داور خطای هم‌تیمی او را گرفت تا گل تساوی‌بخش این بازیکن مردود شود


مرور این صحنه ما را به یاد بازی معروف راه آهن – مس در کرمان در دهه گذشته انداخت که راه آهن گل درست به ثمر رساند اما محسن قهرمانی داور مشهور لیگ برتری دون هیچ دلیل خاصی آن را مردود اعلام کرد و البته جنجالها و حواشی بسیاری ایجاد کرد. در این بازی هم زمانی که مهاجم به توپ ضربه می زند اصلا در شعاع یکی دو متری خود بازیکنی از تیم حریف قرار نداشت. 


داور این مسابقه ،زیاری از سمنان یکی از همان داوران جوانی است که با سیاست جدید کمیته داوران ناگهان در دسته برگزیدگان به کار و قضاوت مشغول شده است و البته مسئول محترم کمیته عقیده دارد برای پشتوانه‌سازی لازم است که درها را باز کرد؛(لابد) حتی اگر به قیمت اشتباه به این بزرگی شود که البته کمیته داوران موظف است درباره‌اش توضیح دهد.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها