|

قائدی و عبدی نامزد بهترین بازیکن جوان لیگ قهرمانان آسیا

بازیکنان سرخابی‌های پایتخت، نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن جوان سال گذشته میلادی فوتبال آسیا شدند.

لینک کوتاه کپی شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد در ۴ بخش بهترین بازیکن جوان، بهترین بازیکن بانوان، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا و بهترین لژیونر قاره کهن در سال ۲۰۲۰، بهترین‌ها را از نگاه هواداران انتخاب و جایزه هواداران را به آن‌ها اهدا کند.

۴۰ درصد معیار تصمیم‌گیری برای انتخاب برترین‌های هر بخش، نظر هیئت کارشناسان مستقل فوتبال آسیا است و ۶۰ درصد باقی مانده به نظر هواداران اختصاص دارد. برندگان هر بخش، روز ۵ بهمن مشخص خواهند شد.

در نخستین نظرسنجی، سایت AFC از کاربران خود خواسته است تا به بهترین بازیکن جوان سال قاره آسیا رأی دهند که نام‌ مهدی قایدی و مهدی عبدی از ایران میان ۲۰ گزینه اعلام شده، دیده می‌شود.

AFC درخصوص این ۲ بازیکن نوشت: «قایدی حذف ایران در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در تایلند را به دست فراموشی سپرد تا یک سال چشمگیر دیگر در رده باشگاهی رقم بزند. او ۳ گل و یک پاس گل در ۶ دیدار لیگ قهرمانان آسیا به نام خود ثبت کرده است. تأثیر قایدی باعث شد استقلال در لیگ حرفه‌ای ایران و جام حذفی به رتبه دوم برسد و او هم در آخرین دیدار آن‌ها گلزنی کرد. قایدی همچنین تبدیل به یک بازیکن بین‌المللی شد و در ماه نوامبر، برای تیم ملی ایران مقابل بوسنی و هرزگوین گلزنی کرد.

پس از قهرمانی با پرسپولیس در ماه جولای، پیشرفت  عبدی در نیمه دوم سال به اوج رسید و بازی باکیفیتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت. این مهاجم هیجان‌انگیز در مراحل گروهی، نیمه‌نهایی و از همه مهم‌تر در فینال بزرگترین تورنمنت آسیایی گلزنی کرد و خود را به عنوان یک ستاره بالقوه در آینده معرفی کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها