|

ترکیب و سیستم استقلال در دربی؟

با توجه به آمادگی و رسیدن بازیکنان مصدوم استقلال، شاید حدس زدن ترکیب این تیم برای دربی کمی دشوار باشد.

لینک کوتاه کپی شد

 استقلال برای دربی بدون بازیکن محروم و مصدوم به مصاف پرسپولیس می رود. اتفاقی که از ابتدای لیگ بیستم برای نخستین بار برای تیم محمود فکری رخ می دهد و او بالاخره پس از 8 بازی، یک تیم کامل در اختیار دارد.

آبی پوشان طی بازی های گذشته از حضور یک سنگربان مطمئن و آماده درون دروازه تیمشان خوشحال بوده اند. رشید مظاهری یکی از بهترین بازیکنان استقلال بوده است و قطعا انتخاب اول و آخر فکری برای حضور درون دروازه تیمش خواهد بود.

قطعا انتخاب مدافع چپ، یکی از نقاط مبهم در ترکیب استقلال است و شاید تا روز دربی مشخص نشود چه کسی قرار است در این پست بازی کند. محمد نادری دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته است و اکنون آماده است تا پس از مدت ها غیبت، در مقابل تیم سابقش به میدان برود.

قطعا انگیزه های نادری برای این دیدار بالا خواهد بود ولی از سوی دیگر دوری این بازیکن طی 3 بازی اخیر مقابل ذوب آهن، گل گهر و آلومینیوم اراک ممکن است کمی فکری را با تردید روبرو کند که از ابتدا از این بازیکن استفاده کند یا خیر.

در سوی مقابل میلیچ حضور دارد که پس از پشت سر گذاشتن دوران تنبیه انضباطی، اکنون در دسترس فکری است. محمد دانشگر که در دو بازی اخیر در پست دفاع چپ بازی کرده است نیز یکی از گزینه های کادرفنی استقلال خواهد بود.

اینکه چه کسانی برای استقلال در خط میانی نیز به میدان می روند، یکی از ابهامات موجود است. داریوش شجاعیان به مرز آمادگی رسیده است و فرشید اسماعیلی نیز در بازی گذشته خوب کار کرد و حتی یک پاس گل نیز داد.

آرش رضاوند که در صورت دریافت کارت زرد برابر آلومینیوم دربی را از دست می داد، با صلاحدید و احتیاط محمود فکری، کار را از روی نیمکت آغاز کرد نیز یکی از گزینه های حضور در مقابل پرسپولیس است. همچنین، مهدی مهدی پور دیگر بازیکنی است که به مهره ثابت تیم فکری تبدیل شده است و اگر استقلال بخواهد با سیستم 442 بازی کند، از این جمع 3 نفر باید در کنار مسعود ریگی به میدان بروند.

فکری در بازی آخر و برای دقایقی با 3 مهاجم بازی کرد تا اینگونه تعبیر شود شاید بازی با 3 مهاجم و حضور همزمان دیاباته، قایدی و ارسلان مطهری پیش زمینه ای است برای اینکه او مقابل پرسپولیس با تمام عناصر تهاجمی اش به میدان برود. اتفاقی که شاید کمی بعید به نظر برسد.

به هر حال باید دید در اندیشه های محمود فکری و کادرفنی او چه خواهد گذشت. 

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها