|

ورزشگاه‌ها بدتر از پارک‌ها و خیابان‌ها نیست!

خدادادگفت: آن هایی محیط استادیوم‌ها برای بانوان مناسب نمیدانند در این خصوص بدانند محیط پارک‌ها و کوچه و خیابان‌ها بسیار بدتر است.

لینک کوتاه کپی شد

خداداد عزیزی از کارشناسان حاضر در استادیوی شبکه ۳ برای دربی بود که صحبت‌هایش بازتاب زیادی داشت و مورد توجه واقع شد. به همین بهانه با حماسه‌ساز ملبورن گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

سیاسی نیستم و از سیاست خوشم نمی‌آید 
مجری از من سؤال کرد آیا به ما میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌دهند که پاسخ دادم نه! و فقط یکی از دلایل عدم اعطای میزبانی به کشورمان را بیان کردم و گفتم برابر با قوانین فیفا باید ورود تمام بانوان به استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات آزاد باشد که ما چنین شرایطی نداریم و حرف من ربطی به سیاست ندارد و یک حرف کاملاً تخصصی فوتبال بود و مجدداً تأکید می‌کنم تخصصی در حوزه سیاست ندارم و از سیاست خوشم نمی‌آید چون پیچیدگی‌های زیادی دارد که در حوصله من نمی‌گنجد. فکر کنم جام ملت‌های آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود، به نظر شما ما امکانات میزبانی از چنین رویدادی را داریم؟ ۱۶ تیم مختلف باید در ۱۶ هتل مختلف اقامت کنند و ۱۶ زمین استاندارد برای تمرین در اختیارشان باشد، آیا ما در سراسر کشور ۱۶ زمین استاندارد داریم؟ از نظر استادیوم برای میزبانی مسابقات در چه شرایطی به سر می‌بریم؟ و هزاران طرفدار تیم‌هایی نظیر ژاپن و کره‌جنوبی که برای تماشای بازی‌ها و حمایت از تیم ملی کشورشان به همه جای دنیا می‌روند در کدام هتل‌ها مستقر خواهند شد؟

فقط ۳ استادیوم استاندارد داریم 
استادیوم آزادی، ورزشگاه فولاد آرنا و ورزشگاه امام رضا(ع) دارای استانداردهای اولیه هستند. ورزشگاه یادگار امام تبریز و ورزشگاه نقش جهان اصفهان با کمی رسیدگی به شرایط سه استادیوم دیگرمان می‌رسند. در فوتبال کشور سالی نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد. اگر سالی یک‌چهارم این مبلغ هزینه ساخت ورزشگاه استاندارد شود در عرض چند سال می‌بینیم که چند استادیوم خوب و قابل استفاده خواهیم داشت. کار باید به جایی برسد که بهترین قسمت ورزشگاه که روبه‌روی جایگاه یا خود جایگاه است به بانوان اختصاص داشته باشد. مسلماً این کار نشدنی نیست و می‌توان برای تردد مسیر ورود و خروج جداگانه‌ای برای ورزشگاه‌ها درست کرد. 

محیط استادیوم‌ها بدتر از پارک‌ها نیست
آنهایی که می‌گویند محیط استادیوم‌ها برای بانوان مناسب نیست در این خصوص بدانند محیط پارک‌ها و حتی کوچه و خیابان‌ها بسیار بدتر از استادیوم‌هاست. در بعضی ورزشگاه‌ها شعارهای اهانت‌آمیز سر داده می‌شود اما نیازی نیست من بگویم در خیلی از پارک‌ها یا خیابان‌ها حرف‌هایی زده می‌شود که من در ۵۰ سالگی در هر محیطی به زبان نمی‌آورم. به نظر من حضور سه ساعته بانوان در اماکن ورزشی خیلی بهتر از رفتن به دور دورهای خیابانی، بعضی مجالس و مهمانی‌ها، نشستن در پارک‌ها و... است. ضمن اینکه همه بانوان به رفتن برای تماشای مسابقات ورزشی علاقه ندارند و درصدی از آنها به فوتبال علاقه‌مند هستند. ما که از اهمیت جایگاه بانوان در دین و اجتماع صحبت می‌کنیم باید شرایط را برای رفاه آنها گسترش دهیم و منع کردنشان از حضور در ورزشگاه‌ها نادیده گرفتن حقوق اجتماعی‌شان محسوب می‌شود. صدالبته در کنار آن باید قوانین بسیار سفت و سخت و محکمی داشته باشیم و هر کس که خواست اخلاق و ارزش‌ها را نادیده بگیرد مجازات شود. 

کار مجری صحبت کردن است 
تذکر من به محمدرضا احمدی جنبه فان هم داشت چون ما چند ماهی در برنامه ستاره‌ساز نزدیک با هم کار می‌کردیم و رابطه نسبتاً صمیمانه‌ای داریم و شاید به همین دلیل او با ما در حاشیه برنامه تلویزیونی مربوط به پخش بازی پرسپولیس و استقلال صمیمانه صحبت می‌کرد و به قول دوستان وسط حرف‌مان می‌پرید. کار مجری صحبت کردن است و من از او ناراحت نیستم. از اواسط بهمن ماه کار ساخت سری جدید برنامه ستاره‌ساز شروع می‌شود. خوشبختانه در اتمام سری قبلی این برنامه تعدادی از نوجوانان جذب باشگاه‌های کشور شدند و تمام تلاشمان را می‌کنیم در پایان برنامه جدید تعداد بیشتری از بازیکنان و استعدادها جذب باشگاه‌ها شوند. خانواده‌ها ویدیویی از استعداد فرزندشان برای دست‌اندرکاران برنامه ارسال کرده بودند و سه چهره فوتبالی که سابقه کار در فوتبال پایه را هم دارند از این فیلم‌ها نوجوانان مستعد را برای شرکت در برنامه انتخاب می‌کنند. احمد تقوی، ایوب اصغرخانی و اسماعیل حلالی این سه نفر هستند. 

یکی از بهترین دربی‌ها بود 
تیم استقلال می‌خواست با پیروزی در دربی فاصله‌اش را با پرسپولیس حسابی افزایش دهد. از آن طرف پرسپولیس دنبال بردن و گرفتن ۳ امتیاز و کاهش دادن فاصله‌اش با تیم‌های بالای جدول بود و همین موجب شد یکی از بهترین دربی‌ها را ببینیم. پرسپولیس بعد از زدن گل دوم موقعیت سوم و چهارم را از دست داد و همان موقع احساس کردم قانون نانوشته فوتبال اجرا می‌شود؛ قانونی که می‌گوید وقتی گل نزنی گل می‌خوری! در ۱۰ دقیقه پایانی بازی تیم استقلال به پرسپولیس فشار وارد کرد و در نهایت روی توانمندی بازیکنش گل دوم را به ثمر رساند تا بازنده از میدان خارج نشود. در مورد داوری من کارشناس داوری نیستم ولی می‌توانم نظرم را بگویم. در کل با توجه به حساسیت مسابقه به تیم داوری نمره قبولی می‌دهم. هم در مورد صحنه برخورد توپ با دست مدافع پرسپولیس و هم روی خطای بازیکن شماره ۵ استقلال که در میانه‌های زمین اتفاق افتاد و فاصله تا دروازه نسبتاً زیاد بود. امیدوارم بازی‌های آینده این دو تیم نیز حداقل به همین قشنگی باشد.

منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها