|

امباپه در راه فاصله گرفتن از اوج خود

پست بازی کردن کیلیان امباپه ستاره ی فرانسوی و از مهره های باارزش پاری‌سن‌ژرمن یاد تغییر نکرده اما عملکرد خوبی از خودش نشان نداده است.

لینک کوتاه کپی شد

پاری‌سن‌ژرمن و کیلیان امباپه مشکل دارند؛ آن هم نه یکی.قرارداد این مهاجم جوان در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و به این ترتیب باشگاه شاید با او در تابستان رفتاری خصمانه داشته باشد. از سوی دیگر او در این فصل در حد و اندازه‌های سابق ظاهر نشده است.

او البته در این فصل در لیگ ۱۲ گل زده و پنج گل هم ساخته -که این آمار در ۲۲ بازی در تمامی رقابت‌ها به ۱۴ گل و ۸ پاس گل می‌رسد- اما مشکل جای دیگری است؛ شروع او در دوران موریسیو پوچتینو اصلاً خوب نبوده است.پست او تغییر چندانی نکرده، با این حال او در چهار مسابقه اخیر تنها یک پاس گل داده است. آمار نشان می‌دهد او ۹ موقعیت گلزنی هم داشته که آنها را از دست داده است.بازی شنبه مقابل آنژه برای این مهاجم به‌صورت ویژه ناامیدکننده بود. او هنگام ترک میدان، آشکارا عصبانی بود.

پی‌اس‌جی، مانند امباپه، در این مسابقه نمی‌توانست بازی روانی داشته باشد اما عملکرد این مهاجم عصاره‌ای از تیم بود. او تصمیمات اشتباهی می‌گرفت و موقعیت‌های آشکار را به هدر می‌داد. یک‌بار هم او تک‌به‌‌تک شد و ضربه‌اش را پل برناردونی دفع کرد.

در این بازه زمانی هیچ چیز برای او خوب پیش نمی‌رود. او در این مدت بارها به‌صورت میلیمتری در آفساید قرار گرفته و در لحظات حساس، ضرباتش با فاصله کمی به بیرون رفته است.

خسوس پرس که به‌جای پوچتینو مبتلا به ویروس کرونا روی نیمکت نشسته بود، گفت: «زمان‌هایی هست که مقابل دروازه بهتر عمل می‌کنید و برخی زمان‌ها خیلی خوب نیستید. مهم‌ترین چیز برای ما این است که او از عهده انجام وظایفش برآمد و کارهایی که از او خواسته شد را انجام داد. فراموش نکنیم که او در ۱۳ روز ۴ بازی انجام داده است. او در ماه‌های اخیر زیاد به میدان رفته است.»

فشار انتظارات روی دوش او از ماه جولای که پاریس فصل را با قهرمانی در جام‌های داخلی به پایان برد بسیار بیشتر شده است. امباپه در ابتدای فصل گفت: «بازگشت پیچیده‌ای داریم، چراکه به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم و فرصتی برای آماده‌سازی نداشته‌ایم. بازیکنان زیادی دچار ویروس کرونا شده‌اند و برخی بازیکنان هم در اردوهای تیم‌های ملی‌شان هستند. از دید من، این شصتمین بازی فصل ماست، نه نهمین بازی. ما یک ماراتن طولانی داشته‌ایم. معمولاً پس از فینال لیگ قهرمانان تعطیلات دارید اما ما فرصتی برای استراحت نداشتیم.»

پی‌اس‌جی از ۲۰ نوامبر تاکنون چهارده‌بار بازی کرده و امباپه در این فصل برای باشگاه و تیم ملی کشورش ۲۵ بازی انجام داده است.

او در سپتامبر دچار ویروس کرونا شد و در ۱۱ دیداری که نیمار از دست داد هم بار تیم بر دوش او بوده است. تعجبی ندارد که این بازیکن علائم خستگی را از خود بروز دهد.

ژان میشل لارکه، بازیکن سابق پی‌اس‌جی و اسطوره سن‌اتین گفته: «او جایی در پی‌اس‌جی ندارد. من نمی‌خواهم با دریل جمجمه او را سوراخ کنم تا ببینم در سرش چه می‌گذرد اما او همه چیز را پیچیده کرده است. چرا او تلاش می‌کند پاس رابونا بدهد؟ چرا باید ۱۲ دریبل بزند و آخرش هم به جایی نرسد؟ او باید سم‌زدایی شود. او برای فوتبالش نیاز به درمان دارد، چراکه بازی او با حرکات بیهوده آلوده شده است. چیزی که یک بازیکن مانند او را قوی می‌سازد سرعت است اما دیگر سرعت را در او نمی‌بینید.» حبیب بیه، مدافع سابق نیوکاسل و کارشناس برجسته فوتبال فرانسه هم می‌گوید این توفانی است که امباپه باید فرصت عبور از آن را پیدا کند: «او پس از فینال لیگ قهرمانان فرصتی برای بازیابی خود نداشته است. باید به او اجازه بدهیم این دوره دشوار در میدان را سپری کند. فراموش نکنید که او تنها ۲۲ سال دارد و آنقدر انتظارات را بالا برده که حالا همه از او توقع زیادی دارند و البته حق هم دارند. او را رها کنید. او قرار نیست یک، دو یا سه بازی خوب باشد. مهم نیست. ما باید به او بگوییم به بهترین فرمش برخواهد گشت. وقتی می‌شنوم که می‌گویند امباپه باید تعویض شود و دیگر در حد پی‌اس‌جی نیست، به این فکر می‌کنم که باید مراقب حرف‌های‌مان باشیم. او استانداردهای بسیار بالایی وضع کرده است.»پست کیلیان امباپه ستاره فرانسوی و از مهره های با ارزش 

همه این ماجراها باعث شده تمدید قرارداد او پیچیده شود و رئال‌مادرید هم که منتظر است ببیند چه می‌شود. اما امباپه هنوز همان توانایی‌ها دارد. اینکه چه زمانی او را در اوج ببینیم به این برمی‌گردد که چقدر فرصت استراحت داشته باشد.

منبع خبر : مدال

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها