|

صدر نشینی به کمک مثلث تهاجمی

هفته دوازدهم لیگ برتر با انجام دو بازی پیگیری می شود که یک بازی آن در تهران مصاف استقلال و سایپا است و دیگری در سیرجان، گل‌گهر و تراکتور.

لینک کوتاه کپی شد

مصاف گل‌گهر با تراکتور مصاف امیر قلعه‌نویی با یکی از تیم‌های سابقش خواهد بود. امیر قلعه‌نویی بعد از حضور در تبریز خیلی تلاش کرد این تیم را به آرزوی دیرینه‌اش برساند؛ قهرمانی در لیگ برتر اما هرچه تلاش کرد نشد و امروز باید در مسیر قهرمانی تراکتور مانع ایجاد کند چون مربی گل‌گهر است و مصاف استقلال و سایپا. این بازی تنها به ظاهر برای استقلال آسان است اما در زمین قطعاً این‌طور نخواهد بود به خصوص که تیم‌ها در برابر استقلال و پرسپولیس سعی می‌کنند بهترین بازیکن خود را به نمایش بگذارند. به ویژه تیم‌هایی چون سایپا که در چنین بازی‌هایی بیشتر دیده می‌شوند. آیا سایپا می‌تواند صدرنشینی استقلال را در لیگ برتر به چالش بکشد؟ نگاهی خواهیم داشت به دو مسابقه‌ای که قرار است امروز برگزار شود.

گل‌گهرسیرجان – تراکتور 
آیا تیم مسعود شجاع بازی می‌کند؟

 گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی بدون شک  به دنبال ماجراجویی در لیگ برتر است. تلاش برای قهرمانی و اگر نشد کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و به همین بهانه ارائه‌گر بازی‌های تهاجمی در برابر حریفان است. تراکتور قهرمان جام‌حذفی هم با همین انگیزه وارد بازی‌های این فصل شده است اما تا به این جای کار امتیازات حساسی را از دست داده و از صدر ۶ امتیاز فاصله گرفته است. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود هر دو تیم ارائه‌گر بازی تهاجمی باشند و با نیت کسب ۳ امتیاز وارد میدان شوند. مسعود شجاعی اگر تصمیم به حضور در میدان بگیرد همانند استقلال با تمرکز بالا بازی نمی‌کند و دیدید که در آن بازی پاس گل به تیم حریف داد! به این خاطر که یک شخص نمی‌تواند همزمان هم بازیکن باشد و هم مربی. نقطه امید دو تیم ستاره‌های وِیژه این بازی هستند. در ترکیب گل‌گهر علیرضا حقیقی توپ‌های خطرناک را به خوبی مهار می‌کند و در ترکیب تراکتور هم محمد عباس‌زاده قدر موقعیت‌ها را به خوبی می‌داند. این دو فصل گذشته در نساجی هم بازی بودند. البته باید به بازی خوب منشا در ترکیب گل‌گهر اشاره کنیم؛ مهاجمی که به‌زعم خداداد در حد آقای گلی لیگ برتر نیست اما واقعیت این است که در هر لحظه می‌تواند شرایط بازی را تغییر دهد. تراکتور اگر شجاع نباشد و سه امتیاز بازی را از آن خود نکند از مسیر قهرمانی دورتر می‌شود و چه بسا زنوزی در پی جذب مربی جدید برای تراکتور باشد. 

استقلال – سایپا
چالش صدرنشینی در آزادی
 
سایپا باز هم یکی از تیم‌های نیمه پایین جدول است به این خاطر که در برابر حریفان پرفراز و نشیب بازی می‌کند. در برخی از بازی‌ها سختکوش است و در برخی از بازی‌ها فقط برای نتیجه مساوی بازی می‌کند؛ طبیعی است تیمی که بیشتر به دنبال کسب مساوی در بازی باشد زیاد از نظر رتبه پیشرفت نخواهد کرد. استقلال امروز میزبان چنین تیمی است. استقلال به لطف برتری در خانه تراکتور مسرور است اما این نباید بهانه قانع‌کننده‌ای شود که آبی‌پوشان از پیش خود را برنده این دیدار بدانند. استقلال در برابر ماشین‌سازی به سختی به پیروزی رسید و بدون شک در برابر سایپا هم این چنین است. 
با تغییرات ایجاد شده از سوی محمود فکری به نظر می‌رسد راه پیروزی استقلال کمی سهل‌تر شده است به این خاطر که آبی‌پوشان با سه مهاجم به طور همزمان بازی می‌کنند. این شرایط سایپا را در فاز دفاعی سخت‌تر خواهد کرد و شاید در چنین شرایطی بازی تهاجمی از سوی ساپیا بهترین برنامه برای این تیم برای دفاع کردن باشد چراکه موجب می‌شود استقلال برای دقایقی به فاز دفاعی برود و همه‌جانبه حمله نکند. پیروزی استقلال در این بازی بدون شک به آسانی به دست نخواهد آمد. حتی شاید لازم باشد استقلال برای برتری در این دیدار قوی‌تر از بازی تراکتور بازی کند.

منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها