|

تکلیف دفاع پرسپولیس چه می شود؟

پرسپولیس برای بازی امروز انتخاب های زیادی ندارد، نهایت دو یا سه انتخاب داشته باشد که این ها نتیجه سهل انگاری و بی برنامگی کادر فنی است.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاقاتی را گذراند که یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم را وادار کرد تصمیمی عجیب بگیرد و سیامک نعمتی را در پستی غیرتخصصی در دفاع راست به خدمت بگیرد. گل‌محمدی نمی‌خواست آن اشتباه عجیب و آن پنالتی دردآور تکرار شود و به همین دلیل تغییری ایجاد کرد تا تیمش در خط دفاعی زجر کمتری بکشد.

حالا و در آستانه بازی مقابل آلومینیوم در اراک، دوباره گل‌محمدی و همکارانش باید انتخابی دشوار داشته باشند. محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل اخطاری که به دلیل اشتباه داور برای اعلام صحنه پنالتی دریافت کرد، از بازی فردا محروم است و شاید در آخرین تست سیدجلال حسینی اعلام شود او هم نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند. سیدجلال دیروز تمرینی ۵۰ درصدی را پشت‌سر گذاشت و هنوز مشخص نیست که می‌تواند بازی کند یا خیر.

با این اوصاف دست کادر فنی پرسپولیس برای بازی فردا کاملاً خالی است و گل‌محمدی و همکارانش باید تصمیمی متفاوت بگیرند.

چرا این تیم بالانس نیست؟
چرا پرسپولیس این فصل تا این حد نامتناسب است؟ این پرسشی است که کادر فنی پرسپولیس باید به آن پاسخ بدهند. پرسپولیس بعد از محرومیت عیسی آل‌کثیر عذاب فراوانی برای گلزنی کشید و خیلی زود متوجه شد باید بازی بیشتری به عبدی برسد. این تیم بعد از جدایی ترابی و علیپور خیلی سخت می‌تواند توپ‌های رسیده به محوطه جریمه حریف را به گل تبدیل کند.

در خط دفاعی هم همین‌گونه است. رفتن شجاع خلیل‌زاده موجب شد دوباره سیدجلال حسینی به یکی از ارکان تیم تبدیل شود اما تکلیف پرسپولیس در نبود سیدجلال و محمدحسین کنعانی‌زادگان چه خواهد شد؟ اگر امروز اعلام شود سیدجلال به بازی فردا نمی‌رسد، وضعیت پرسپولیس دقیقاً همین‌گونه خواهد بود.

گزینه‌ها کدام است؟‌
گل‌محمدی می‌تواند دو، سه انتخاب برای بازی فردا داشته باشد و همه می‌دانند گزینه‌های زیادی پیش‌روی او نیست و مقصر اصلی این ماجرا هم کادر فنی است که تیم را این‌طور نامتعادل بست.

محمد انصاری بعد از مدت‌ها می‌تواند بازی کند. شاید از او در پستی غیرتخصصی یعنی در دفاع میانی بازی بگیرند. یحیی باید دعا کند سیدجلال به بازی فردا برسد که در غیر این صورت باز هم باید به یک گزینه دیگر فکر کرد.

اگر سیدجلال هم نرسد، میلاد سرلک هافبک دفاعی پرسپولیس می‌تواند کمی عقب‌تر بیاید و در دفاع میانی انجام وظیفه کند که اگر این‌گونه باشد، احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا می‌توانند جلوی او بازی کنند. اگر سیدجلال هم مانند کنعانی‌زادگان از بازی فردا محروم شود، شاید یک پرسپولیس متفاوت پیش‌روی ما باشد؛ تیمی که با هر حمله تیم حریف، شکننده به نظر برسد و دل هوادارانش را بلرزاند. باید تا فردا منتظر بود.

منبع: خبرورزشی

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها