|

آرسنال و منچستر یونایتد؛ جدال زخم خورده ها

آرسنال و منچستر یونایتد در حالی به مصاف هم می روند که شیاطین سرخ به دنبال جبران باخت خود هستند و آرسنالی ها هم به بالای جدول فکر می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه امارات لندن، آرسنال میزبان منچستریونایتد خواهد بود. در حساس‌ترین نبرد هفته بیست‌ویکم لیگ برتر انگلیس میزبان به تلاشش برای رسیدن به رده‌های بالایی ادامه می‌دهد و مهمان در پی جبران باخت در دیدار آخرش است. 

آرسنال‌؛ داستان جدید توپچی‌ها

داستان اعتماد به میکل آرتتای جوان را می‌توان کمی شبیه به همتایش در منچستریونایتد توصیف کرد. البته فراموش نکنید آرتتا ۲ جام هم فصل قبل با آرسنال گرفت، با این حال نتایج توپچی‌ها در ماه‌های نوامبر و دسامبر آنقدر غیرقابل دفاع بود که اگر مربی اسپانیایی اخراج می‌شد، کسی تعجب نمی‌کرد. داستان از وقتی شروع شد که منچستریونایتد را بردند و پس از آن ۷ بازی متوالی را نبردند. برد مقابل چلسی آغاز بازگشت‌شان بود و حالا در ۶ بازی اخیر ۵ برد داشته‌اند. اتفاق خوب اینکه آرسنال در فصول اخیر نتایج خوبی مقابل منچستریونایتد گرفته و آرتتا هم فقط مقابل این رقیب برنده شده است. از لحاظ روانی می‌توان گفت توپچی‌ها در وضعیت بسیار خوبی هستند و بعید نیست در لندن یک برد دیگر کسب کنند. آیا داستان جدید آرسنال با بالانشین شدن همراه خواهد شد؟

منچستریونایتد؛ تلخی روزهای شیرین

تصور کنید تیم از کوچک و بزرگ، همه را شکست دهد ولی به یک‌باره از تیم آخر جدول و در خانه ببازد. منچستریونایتد بدموقع و در بد دیداری باخت را تجربه کرد. از دیدار رفت مقابل آرسنال به بعد در ۱۳ بازی شکست نخوردند و ۱۰ بازی را بردند. حال و روز منچستریونایتد با وجود باخت هفته قبل مقابل شفیلدیونایتد بد نیست. فرصت برای جبران هست ولی خیلی‌ها می‌گویند سبک بازی شیاطین‌سرخ آن‌طور نیست که کسی بتواند روی قهرمانی‌شان شرط ببندد. به خصوص اینکه حالا همشهری‌شان منچستریونایتد دوباره اوج گرفته و صدرنشین شده است. در هر صورت باید یادآوری کنیم که منچستریونایتد این فصل با وجود اینکه مدعی قهرمانی شده، هیچ‌کدام از تیم‌های بیگ‌سیکس را نبرده است. از لندنی‌ها باخته و مقابل سیتی و لیورپول به تساوی رسیده. آیا این طلسم در لندن می‌شکند؟

آخرین جدال

یکم نوامبر ۲۰۲۰ در دیدار رفت این فصل لیگ برتر، آرسنال موفق شد با تک‌گل اوبامیانگ از روی نقطه پنالتی منچستریونایتد را شکست دهد. نکته جالب اینکه بعد از آن بازی شیاطین‌سرخ دیگر نباختند تا هفته گذشته مقابل شفیلدیونایتد. 

آمار بازی

۲۳۴) در ۲۳۴ بازی آرسنال منچستریونایتد در تاریخ، لندنی‌ها ۸۵ برد و منچستری‌ها ۹۷ برد کسب کرده‌اند. ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته. 
۲۰۳) از این تعداد ۲۰۳ بازی دو تیم در لیگ بوده که ۷۲ بازی را آرسنال و ۸۳ بازی را منچستریونایتد برده‌اند. ۴۸ بازی هم برنده نداشته است. 
۵۷) آرسنال و منچستریونایتد ۵۷ مرتبه در تاریخ لیگ برتر انگلیس بازی کرده‌اند که توپچی‌ها ۱۶ بازی را برده‌اند و شیاطین‌سرخ به ۲۴ پیروزی رسیده‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است. 
۵) بعد از دبل شدن در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷، آرسنال در ۵ بازی متوالی لیگ برتری به منچستریونایتد نباخته. ۳ برد و ۲ تساوی حاصل کار توپچی‌ها در این ۵ دیدار بوده است. 
۳) توپچی‌ها ۲ بازی آخرشان را از منچستریونایتد برده‌اند و در فکر سومی هستند. آخرین مرتبه که ۳ برد متوالی داشتند به سال ۱۹۹۸ و با هدایت آرسن ونگر برمی‌گردد. 
۱) اوله‌گنار سولشائر آمار خوبی مقابل آرسنال نداشته. در ۴ بازی آخر برای تیمش ۳ شکست و یک تساوی ثبت شده. یعنی فقط یک امتیاز در لیگ برتر از توپچی‌ها گرفته است. 
۴) آرسنال می‌تواند برای چهارمین مرتبه در لیگ برتر مقابل شیاطین‌سرخ دبل کند. فصول ۱۹۹۸-۱۹۹۷، ۲۰۰۲-۲۰۰۱ و ۲۰۰۷-۲۰۰۶ هم دبل کرده‌اند. 
۱۷) شیاطین‌سرخ ۱۷ بازی آخر خارج‌ازخانه‌شان را برده‌اند و با بهترین رکوردشان که سال ۱۹۹۹ ثبت شد، برابری کردند. حالا در لندن می‌توانند این رکورد را بشکنند. 
۳) آرسنال در حالی در ۳ بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها کلین‌شیت کرده که قبل از آن در ۱۹ بازی ۳ کلین‌شیت داشت. 
۳) میکل آرتتا می‌تواند اولین مربی آرسنال باشد که ۳ بازی ابتدایی‌اش مقابل منچستریونایتد را می‌برد. در کل لیگ فقط کارلو آنچلوتی، مانوئل پیگرینی و گری مانک این کار را انجام داده‌اند. 

مصدومان و محرومان

پابلو ماری قطعاً نمی‌تواند آرسنال را همراهی کند. وضعیت پیرامریک اوبامیانگ، کیران تیرنی، توماس پارتی، امیل اسمیت راو و دنی سبایوس مبهم است. مارکوس روخو و فیل جونز قطعاً نمی‌توانند در ترکیب منچستریونایتد قرار بگیرند، ولی اریک بایی و براندون ویلیامز شاید بتوانند بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

آرسنال: لنو، بیرین، هولدینگ، لوئیس، تیرنی، پارتی، ژاکا، ساکا، اسمیت راو، په‌په و لاکازت
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو،‌ فرد، مک‌تامینی، رشفورد، فرناندس، پوگبا و کاوانی

 
منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها