|

پرسپولیس با وزیر صدرنشین شد، استقلال با تاکتیک؟!

آرش برهانی می‌گوید اگر در لیگ ایران استقلال بدون تاکتیک صدرنشین است باید فاتحه آن را خواند.

لینک کوتاه کپی شد

  در چهار فصل اخیر، تیم فوتبال پرسپولیس مقام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده است، اما حدود یک سالی می‌شود که هجمه‌ها علیه این تیم شدت گرفته و وزیر را عامل موفقیت‌های این تیم حتی در آسیا معرفی می‌کنند. این هجمه‌ها از سوی برخی تیم‌ها نظیر استقلال، سپاهان، تراکتور و فولاد بیشتر از سایرین بوده و حتی در نشست‌ها و مصاحبه‌ها مربیان و بازیکنان درباره آن صحبت می‌کنند و خیلی شفاف عامل قهرمانی‌ها و موفقیت‌های پرسپولیس را در ایران و آسیا صرفا کمک‌های وزیر می‌دانند.

البته در این بین مربیانی نظیر پیروز قربانی هستند که با دوری از چنین اظهارنظرهایی، تمام تیم‌ها را به تلاش در زمین مسابقه دعوت می‌کنند. در زمان حضور فکری در نساجی که او قهرمانی پرسپولیسی‌ها را تبریک گفت چنین دیدگاه وجود داشت؛ هرچند حالا دوباره فرضیه عجیب کمک وزیر به پرسپولیس آن هم زمانی که نایب قهرمان آسیا به راحتی تمام مهره‌های خود را از دست داده مطرح می‌شود.

آرش برهانی که در کادرفنی استقلال و محمود فکری حضور دارد درباره انتقاد‌هایی که به عملکرد فنی این تیم وارد می‌شود؛ گفت: مگر می‌شود چنین اتفاقی در فوتبال بیفتد و تیم بدون تاکتیک گل بزند؟ تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند. اگر به این شکل باشد که باید فاتحه فوتبال را بخوانیم. تیم ما گل می‌زند می‌گویند روی خلاقیت بازیکن بوده، اما در مورد تیم‌های دیگر می‌گویند روی تاکتیک و برنامه بوده است.

حرف آرش برهانی کاملا درست است؛ شاید استقلال ضعف‌های فنی زیادی داشته باشد، اما آن‌ها نقاط قوتی دارند که این تیم را صدرنشین لیگ کرده است. عملکرد خط حمله استقلال در دربی و استفاده درست از موقعیت‌های گل ثابت می‌کند که این موضوع یکی از این نقاط قوت استقلال است که کمتر کسی می‌تواند از این موضوع ایراد بگیرد. بدون درنظر گرفتن عملکرد حسینی در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان، استقلال‌ها با رشید مظاهری یکی از مطمئن‌ترین دروازه‌های لیگ را دارند.

اما سوالی که باید از برهانی پرسید این است که چطور زمانی که پرسپولیس صدرنشین و قهرمانی لیگ می‌شد صرفا کمک‌های وزیر و داوران عامل اصلی معرفی می‌شد؟ برهانی کاملا درست می‌گوید که اگر تیمی بدون تاکتیک و شایستگی صدرنشین باشد باید فاتحه فوتبال را خواند؛ پس با احتساب اظهارنظر‌های اخیر باید در چهارسال گذشته فاتحه لیگ ایران را خواند که تیمی به مانند پرسپولیس بدون تاکتیک و با کمک وزیر قهرمان آن شده است!

حالا که تیمی که غیر از پرسپولیس صدرنشین لیگ است آن‌ها به خوبی درک می‌کنند که بازیکنان و مربیان برای صدرنشینی و کسب موفقیت چقدر تلاش می‌کنند و نباید به راحتی همه چیز را زیر سوال برد. نه تنها قهرمانی‌های پرسپولیس را نباید سوال برانگیز دانست بلکه صدرنشینی استقلال به عنوان بهترین تیم هجومی لیگ را هم نباید شانسی دانست.

مهم نیست استقلال یا سپاهان؛ پرسپولیس یا تراکتور؛ گل گهر یا فولاد یا صنعت نفت صدرنشین باشند؛ مهم احترام تیم‌ها به یکدیگر است. اگر از سال قبل تیم‌ها عادت به تخریب تیم صدرنشین نکرده بودند ممکن بود امسال هم استقلال گرفتار چنین صحبت‌هایی نشود. این تیم امروز بسیاری از انتقاداتی را می‌شنود که سال قبل آن‌ها درباره پرسپولیس مطرح می‌کردند. تا زمانی که افراد دائم مشغول صحبت‌های غیر حرفه‌ای علیه یکدیگر هستند فوتبال ایران کاری از پیش نخواهد برد و نمونه اش می‌شود لیگ بی کیفیت بیستم! فوتبال ایران دائم اسیر جنجال‌ها و حواشی است که مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد و دود آن هم به چشم خود اهالی فوتبال می‌رود.

جی پلاس

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • زهرا ارسالی در

    آقای نویسنده شیر مادر حلالتان که حق را می نویسید ما هواداران پرسپولیس دعایتان می کنیم زنده باشید انشاالله تعالی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها