|

نکونام در موقعیت برانکو ایوانکوویچ

از ۲ اسفند نقل و انتقالات زمستانی آغاز می شود و تیم ها می توانند با فسخ قرارداد بازیکنان فعلی خود مهره های جدید به ترکیب اضافه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

از ۲ اسفند نقل و انتقالات زمستانی آغاز می شود و تیم ها می توانند با فسخ قرارداد بازیکنان فعلی خود مهره های جدید به ترکیب اضافه کنند….

این موقعیت اما برای فولاد مهیا نیست؛ این تیم به خاطر تخلف انضباطی در جذب محمد بلبلی از دو پنچره نقل و انتقالاتی محروم شده است. قرار بود آغاز این محرومیت از پنجره ابتدای فصل باشد که با تلاش های باشگاه فولاد پنجره ابتدای فصل به روی این تیم باز شد اما پنجره زمستانی و هم چنین تابستانی آینده برای فولادی ها بسته خواهد بود. البته این باشگاه به رای صادره از سوی رکن های قضایی فدراسیون فوتبال اعتراض زده و تصمیم گیرنده نهایی در این باره دادگاه بین المللی ورزش خواهد بود.

با فرض اثبات رای صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت بدون شک فولاد غایب بزرگ نقل و انتقالات زمستانی این فصل خواهد بود؛ تیمی که تلاش می کند تا به موقعیت بهتری در جدول رده بندی به نسبت فصل گذشته دست یابد و از سویی این فصل یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و نیاز به این داشت در تعطیلات زمستانی بازیکنان بهتری را به ترکیب اضافه کند.

اگر فولاد در جذب محمد بلبلی تخلف مالی روبرو می شد می توانست با پرداخت جریمه دستور باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی اش را بگیرد اما به این خاطر که در این پرونده تخلف انضباطی روی داده است کمیته تعیین وضعیت حاضر نشده است به تیم فولاد اجازه جذب بازیکن در تعطیلات زمستانی را بدهد. این پرونده شبیه پرونده پرسپولیس در ماجرای مهدی طارمی است؛ جرایم مالی باشگاه و مهدی طارمی بخشیده شد اما فیفا در نهایت اعلام کرد به دلیل تخلف انضباطی در این پرونده حاضر به گذشت از محرومیت باشگاه نیست؛ البته فولاد مدارک مستند زیادی را به دادگاه بین المللی ورزش ارایه کرده است تا در نهایت حقانیت خود را اثبات کند.

در چنین صورتی طبیعی است باشگاه فولاد به هیچ یک از بازیکنان خود اجازه جدایی را ندهد. حتی سینا مریدی و فرزاد جعفری که جز بازیکنان معترض تیم به حساب می آیند و در تمرینات حضور ندارند. اگر پنجره نقل و انتقالاتی فولاد باز بود بدون شک باشگاه برای صدور رضایتنامه این دو بازیکن سخت نمی گرفت اما اکنون خبری از صدور رضایتنامه برای این دو بازیکن نیست و به نظر می رسد آنها در نهایت مجبور به بازگشت به تمرینات تیم خواهند شد.

اگر پنجره فولاد از سوی دادگاه بین المللی ورزش باز نشود فولاد باید با مهره های فعلی به رقابت ادامه دهد. این موضوع البته بهانه قانع کننده ای برای امتیاز دهی نیست؛ همان طور که پرسپولیس با برانکو اهداف فنی خود را دنبال کرد و در نهایت به خواسته هایش رسید. این خود فرصتی است برای بازیکنانی که روی نیمکت تیم قرار می گیرند یا برای تیم امیدهای باشگاه بازی می کنند.

 

منبع: مدال

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها