|

برکناری گوریل خط دفاعی استقلال با تصمیم فرهاد مجیدی

این بار دیگر بخششی در کار نبود تا گوریل خط دفاعی استقلال با تصمیم قاطع سرمربی کنار برود.

لینک کوتاه کپی شد

صبر فرهاد مجیدی در بازگشت به نیمکت استقلال لبریز شد تا مانند هت‌تریک در بازگشت، در هت‌تریک اخراج دانشگر یک تصمیم جدی بگیرد و قلم قرمز را دور این بازیکن بکشد. ماجرای فرهاد مجیدی و دانشگر همان ضرب المثل معروفِ« تا سه نشه بازی نشه» شد. سومین سرپیچی از خط قرمزهای مجیدی اکنون دانشگر و استقلال را در بحران قرار داده است.

دانشگر که در جریان بازی با پیکان از سری رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با فرشید اسماعیلی درگیری لفظی داشت به اشتباهش در رختکن هم ادامه داد تا جروبحث با بهزاد غلامپور از دیدگاه سرمربی به منزله زیرپا گذاشتن قوانین باشگاه تلقی شود و طی ارسال درخواستی رسمی، جدایی او را اعلام کند.

او قبل از اینکه به خاطر یک برخورد با مربی و همبازی خود در رختکن مورد توجه باشد، بیشتر از این جهت غیرقابل پیش بینی است که دلیل تکرار و اصرار او در انجام بی انضباطی‌‌ها دقیقا چیست؟ اگر دانشگر به عنوان یک بازیکن جوان و تجربه اولین فصل حضورش در تیم بزرگی مانند استقلال مرتکب خطایی انضباطی می‌شد، مطمنا اگر سرمربی هم به دنبال اخراجش بود باشگاه مانع می شد اما او به گونه‌ای مسیر حضورش در استقلال با مسائلی انضباطی گره خورده که بیشتر به این خاطر که برای مسائل فنی مورد توجه باشد، احضارهایش به کمیته انضباطی در کانون توجه بود.

این مدافع که یک مرتبه در زمان حضور آندره‌آ استراماچونی به دلیل بی انضباطی در تمرینات برای چند مسابقه از ترکیب تیمش دور بود، پیش از این سرمربی زمانی که مجیدی جانشین شفر شده بود به همین خاطر از ترکیب تیمش خط خورد. او در دومین بازگشت مجیدی به ترکیب هم در جریان مسابقات لیگ در اختیار باشگاه قرار گرفت. ابتدای فصل جاری هم او به همراه سیدحسین حسینی و فرشید اسماعیلی به باشگاه دعوت شده بود تا اقدام اخیر او در بازی با پیکان برای مجیدی به نوعی نشان دهنده عدم اصلاح رفتار و اصرار به تکرار اشتباه معین شود.

اصرار مجیدی به تصمیم جدید در قبال این بازیکن نشان می‌دهد اکنون زمان جدایی بازیکنی که تمایل داشت شادی پس از گل‌های خود را مانند کانر مک‌گرگور، قهرمان MMA به سبک گوریل در زمین فوتبال اجرا کند، فرا رسیده است. جدایی هم برای او و هم برای استقلال سخت و البته با چالش همراه است.

استقلال باید مدافع جذب کند

پیش از اخراج دانشگر، کادرفنی استقلال با توجه به ترافیک خطوط معتقد بود آن‌ها در پست دروازه و دفاع نیازی به جذب بازیکن ندارند و باید روی خط هافبک و مهاجم متمرکز باشند. اکنون با جدایی دانشگر، استقلال در پست مدافع میانی محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی و عارف غلامی را در اختیار دارد که یک مصدومیت و یک محرومیت احتمالی با وجود حضور استقلال در سه رقابت(لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) به شدت این تیم را وارد چالش خواهد کرد و از این رو آنها به احتمال بسیار زیاد به دنبال جذب یک مدافع خواهند بود.

مقصد کجاست؟

دانشگر به کدام تیم می‌رود؟ این سوال اکنون مهم‌ترین پرسش پیرامون وضعیت این بازیکن است. مدافعی که از سایپا به استقلال آمده بود اکنون با تجربه سه فصل بازی در این تیم قطعا مشتریان زیادی دارد و بعید نیست حتی پرسپولیسی که برای خرید مدافع میانی به سراغ سیدمجید حسینی هم رفته بود خواهان جذب این بازیکن باشد! اما پاسخ دانشگر در صورت مطرح شدن چنین پیشنهادی هم قطعا مشخص است و کافی است که شادی پس از گل او به پرسپولیس در وقت‌های اضافه نیمه نهایی جام حذفی را به یاد بیاورید.

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها