|

کارشناس بوکس: باید تا المپیک از تیم ملی حمایت کرد

ملی‌پوش اسبق تیم ملی بوکس ایران گفت: جامعه بوکس باید یک‌دست، یک‌رنگ و یک‌صدا همه با هم متحد باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی هاشمی در خصوص برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس کشورمان در ازبکستان، اظهار داشت: تیم ملی بزرگسالان کشورمان در سالی که گذشت اردوهای بسیار با برنامه‌ای را گذراند. در ادامه نیز قرار است تیم‌مان به منظور برپایی اردوی مشترک به ازبکستان سفر کند. به طور حتم این اردو برای کسب تجربه، آمادگی جسمانی، از لحاظ روحی و روانی ملی‌پوشان‌مان خیلی ارزشمند خواهد بود و به پیشرفت بوکس ایران کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بوکس ایران می‌تواند سهمیه‌های دیگری برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو کسب کند، عنوان کرد: متاسفانه مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک توکیو لغو شد. هم اکنون قرار است در رقابتهای قهرمانی آسیا، رویداد گزینشی برگزار شود که هنوز میزبان این پیکارها مشخص نشده است. ولی احتمال دارد باز هم بتوانیم کسب سهمیه داشته باشیم.

پیشکسوت بوکس ایران در خصوص نتایج به دست آمده تیم جوانان در رقابتهای جهانی یادآور شد: اردوهای تیم جوانان برای حضور در لهستان به صورت منظم برگزار شد. بوکسورهای جوان کشورمان قبل از اعزام به مسابقات جهانی یک اردو مشترک با تیم جمهوری آذربایجان داشتند. نفرات جوان در حد و اندازه‌های خود دستاورد درخشانی را در لهستان رقم زدند و برای اولین بار در تاریخ بوکس ایران دو نماینده تا یک قدمی کسب مدال جوانان جهان پیش رفتند.

هاشمی در مورد انتقادات برخی از پیشکسوتان بوکس به رئیس فدراسیون، گفت: بوکس کشور ما از لحاظ زیرساخت به خصوص در رده‌های پایه‌ای خیلی مشکل داشت. در مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس، حسین ثوری برنامه‌های خود را از جمله کوتاه مدت و برنامه بلندمدت ارائه کرد. هم اکنون برنامه کوتاه مدتش تقریباً به بار نشسته و باید منتظر برنامه بلندمدت باشیم تا به سرانجام برسد. در سال اول ریاستش تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به مسابقات متعدد برون مرزی و آسیایی اعزام کرد و اردوهای زیادی برگزار شد. همچنین یک سال و چند ماه از مدت ریاست حسین ثوری به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا برای اجرا و عملیاتی شدن طرح‌هایی که شروع شده بود، عملاً متوقف شد. ولی فدراسیون در بخش فضای مجازی و به کارگیری نونهالان، نوجوانان و جوانان در زمان کرونا نمره قبولی گرفت. 

وی افزود: جامعه بوکس متاسفانه به دلایل مختلفی چند دسته شده‌اند و هیچ وقت این اتحاد و انسجامی که باید رشته بوکس داشته باشد را تجربه نکردیم. من به نوبه خودم از همه پیشکسوتان، دوستان و عزیزان خواهش می‌کنم به خاطر اینکه چند ماه بیشتر به المپیک نمانده و جامعه بوکس کشورمان باید یک‌دست، یک‌رنگ و یک‌صدا همه با هم متحد باشیم و فقط تیم ملی بوکس کشورمان را برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو حمایت کنیم.

ملی‌پوش اسبق بوکس کشورمان خاطرنشان کرد: خدا را شکر قهرمانان‌مان این قابلیت را دارند که تاریخ جدید بوکس ایران را رقم بزنند. امیدوارم که بهترین نتایج را در بازی‌های المپیک کسب کنند. همچنین علیرضا استکی سرمربی تیم ملی توانایی فنی و شخصیت بالایی برای آماده کردن ملی پوشان‌مان دارد تا آنها بتوانند تاریخ ساز باشند.

منبع:فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها